۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۸
کد خبر: 82126279
T T
۰ نفر
نماینده هرمزگان:مجلس با سازمان حفاظت محیط زیست همكاری می كند

بندرعباس- ایرنا- نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر رفع مشكلات اعتباری و كمبودهای سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: مجلس همكاری لازم را با این سازمان در رفع كمبودها خواهد داشت.

احمد مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز تاسف از كشته شدن دو محیط بان هرمزگانی و همچنین یك محیط بان در استان فارس'، اظهار داشت: این محیط بانان شجاع در حفاظت از انفال و سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به كمبود امكانات و تجهیزات سازمان حفاظت محیط زیست ، افزود: با توجه به اینكه شكارچیان غیرمجاز به پیشرفته ترین لوزام و تجهیزات ارتباطی مجهز هستند، این سازمان باید نیروهای خود در دفاع از عرصه طبیعی و حفاظت شده ایران اسلامی به امكانات به روزتر مجهز كند.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این سازمان به عنوان حافظ محیط زیست می تواند كمبود امكانات را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه كند كه به طور حتم نمایندگان در این راستا همكاری لازم را خواهند داشت.
مردادی بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاتلان سربازان طبیعت، لزوم رفع كمبود امكانات و محیط بان برای مقابله با شكارچیان و متخلفان غیرمجاز و همچنین حفاظت بهتر از حیات وحش تاكید كرد.
محمد دهقانی و پرویز هرمزی دو محیط بان هرمزگانی بودند كه حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه سوم تیرماه عازم منطقه گنو شدند كه بر اساس گزارش دریافتی حدود ساعت 12ظهر در درگیری با شكارچیان در شكارگاه تنگه گچ و سیاتك گنو كشته شدند.
محمد دهقانی 35ساله و از نیروهای پیمانی با 12سال سابقه كار و پرویز هرمزی نیز 54ساله و از نیروهای قراردادی با 23سال سابقه خدمت بود.
قاتلان این محیط بانان شجاع پدر و پسری هستند كه با تلاش مضاعف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هرمزگان و با وجود شرایط سخت و صعب العبور بودن منطقه، دستگیر شدند.
منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 كیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس واقع شده و بر دشت خلیج فارس كه مرتفع ترین قله آن بنام 'نصیری' 2347 متر از سطح دریا ارتفاع دارد مسلط است.
این منطقه حفاظت شده كه در حال حاضر بیش از 40 هزار هكتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسیس شده است.
منطقه حفاظت شده گنو به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد اقلیمی، گیاهی و جانوری، دارای درجه تنوع زیستی زیاد و ارزش های بالای حفاظتی در سطح جهانی است كه بر همین اساس، در سال 1355 به شبكه ذخیره گاه های زیست كره مسكون(MAB ) پیوست.
گنو به دلیل آنكه منطقه ای گذرگاهی محسوب می شود، از تنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی برخوردار است از نظر حفظ تنوع گیاهی مناطق مهم رویشی كشور، گونه های خاص و همین طور گونه های بومی بسیار حایز اهمیت است.
از سوی دیگر، به دلیل وجود چشمه های آب گرم و آب و هوای مطبوع به ویژه در ایام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهی پرطرفدار برای مردم محلی و طبیعت گردان است.
7198/ 6048

سرخط اخبار استان‌ها