۲۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲
کد خبر: 82116475
T T
۰ نفر
گرد و غبار در خوزستان تا امشب ادامه دارد/كمترين شعاع ديد به 400 متر رسيد

اهواز - ايرنا - مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: پيش بيني مي شود گرد و غبار كه از بعد از ظهر پنجشنبه در خوزستان آغاز شده تا شنبه شب در اين استان ادامه داشته باشد.

كورورش بهادري شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: گرد و غبار با منشا كشور عراق بر روي استان هاي جنوبي كشور از جمله خوزستان گسترش يافته و آلودگي هوا بر روي بيشتر شهرهاي استان همچنان ادامه دارد.
وي افزود: شعاع ديد در پيش از ظهر شنبه در شادگان 400، اميديه 500، دهدز، شوش ، گتوند ، شوشتر و رامهرمز 800 و اهواز يك هزار و 400 متر است و كمترين شعاع ديد در دو روز گذشته در شادگان و اهواز به 400 متر رسيد.
بهادري ادامه داد: پيش بيني مي شود از روز دوشنبه با وزش باد شديد، پديده گرد و غبار با منشا كانون هاي داخلي بار ديگر خوزستان را فرا گيرد.
گرد و غبار با منشا كشور عراق حدود دو هفته گذشته نيز برخي شهرستان هاي خوزستان را فرا گرفت.
وقوع پديده گرد و غبار در خوزستان از سال 1380 در شهرستان هاي آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شد كه در اين سال گرد و غبار شش نوبت با حداكثر غلظت دو هزار و 10 ميكروگرم بر مترمكعب اتفاق افتاد.
اين پديده پس از چهار سال تمام شهرستان هاي خوزستان، پس از هفت سال پنج استان كشور و هم اكنون بيش از 20 استان كشور را درگير كرده است.
اين پديده بارها باعث تعطيلي مدارس، دانشگاه ها و ادارات دولتي خوزستان شده است.
مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: در 24 ساعت گذشته ماهشهر با 43 و دهدز با 21 درجه سانتي گراد به ترتيب گرمترين و خنك ترين نقاط خوزستان گزارش شده است.
وي خاطرنشان كرد: تغييرات دمايي هواي اهواز بين 40 و 28 درجه سانتي گراد در نوسان است.
3004/ 6037

سرخط اخبار استان‌ها