۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰
کد خبر: 82115351
T T
۰ نفر

پوتین رشد اقتصادی برای روسیه پیش بینی كرد

۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۰
کد خبر: 82115351
پوتین رشد اقتصادی برای روسیه پیش بینی كرد

مسكو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جمع گروهی از كارشناسان اقتصادی، رئیسان شركت ها و نمایندگان گروه های سرمایه گذاران خارجی، گفت: اقتصاد روسیه تقریبا دوره افت را پشت سر گذاشته و شرایط برای رشد فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، پوتین امروز (پنجشنبه) در این نشست كه در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد،
افزود: اقتصاد روسیه با شرایط جدید هماهنگ شده و در حال رسیدن به ثبات می باشد و نرخ تورم كاهش یافته است.
وی ادامه داد: سیاست ها و اقدام های پولی و مالی امكان حفظ سطح بالای ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه را فراهم كرده و اقتصاد نه فقط با شرایط جدید وفق پیدا كرده است، بلكه با قابل انعطاف شدن ارزش روبل، رقابت هم شكل گرفته است.
پوتین ادامه داد: دولت تصمیم به محدود كردن جریان سرمایه نگرفته و در آینده هم چنین اقدامی نخواهد كرد. بازار مالی روسیه بازترین بازار بین كشورهای در حال توسعه است و حجم خرید و فروش سهام نسبت به سال 2015 نیز رشد قابل توجهی یافته و همزمان سرمایه شركت ها در برخی بخش ها تا 40 درصد بیشتر شده است.
روسیه از آغاز بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 و همچنین سقوط آزاد بهای نفت در كنار تحریم های سختگیرانه مالی و بانكی اتحادیه اروپا و آمریكا بر سر پرونده اوكراین از سال 2014، اقتصاد پویایی نداشته ولی امیدوار است بتواند در سال جاری میلادی با استفاده از سرمایه های خارجی و رفع تحریم ها از فشارها بكاهد.
نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ روسیه با حضور 800 هیات دولتی و غیر دولتی از كشورهای مختلف جهان امروز با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران شایش یافت.
در این همایش اقتصادی بان كی مون دبیر كل سازمان ملل، نخست وزیر ایتالیا، دبیر كمیسیون اتحادیه اروپا، نیكلای ساركوزی رئیس جمهور سابق فرانسه و ده ها مقام دولتی روسیه حضور دارند و جلسه عمومی نیز عصر جمعه با سخنرانی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این كشور برگزار می شود.
گستردگی برگزاری و تنوع محورهای مورد بررسی در این همایش با فرصت بسیار انجام رایزنی های گسترده و عقد قرارداد بین شركت كنندگان، توجه روزافزون كارشناسان اقتصادی، سرمایه گذاران و رسانه ها را به خود جلب كرده است، بگونه ای كه حدود دو هزار خبرنگار و تحلیلگر اقتصادی رسانه های كشورهای مختلف در این نشست فعالیت می كنند.
اروپام** 391 ** 1516

سرخط اخبار جهان