۲۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۸
کد خبر: 82114857
T T
۰ نفر
امام جمعه بروجرد: رشد و شكوفايي اقتصاد در گرو حمايت از توليد است

بروجرد - ايرنا - امام جمعه بروجرد نامگذاري امسال مقام معظم رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل را يادآور شد و گفت: رشد و شكوفايي اقتصاد در گرو حمايت از توليد است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين حسن ترابي روز پنجشنبه در ديدار با كاركنان جهاد كشاورزي بروجرد در دفتر امام جمعه اين شهر افزود: 27 خرداد ماه سالروز تاسيس جهاد كشاورزي به فرمان نوراني حضرت امام(ره) است كه با 2 هدف محروميت زدايي از روستاها، ايجاد درآمد كافي، اشتغال و رشد و شكوفايي كشور تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: روستاييان قبل از انقلاب اسلامي بخش عظيمي از جمعيت كشور را تشكيل مي دادند ولي رژيم پهلوي هيچ توجهي به آنها نداشت بطوريكه ظلم و ستم خان ها، كدخداها و ساير نيروهاي دولتي و باج هاي كلان، زندگي روستاييان را با مشكل مواجه كرده بود.
امام جمعه بروجرد شهرنشيني و صنعت مونتاژ را رويكرد نظام اقتصادي رژيم پهلوي دانست و افزود: اين رويكرد باعث بيكاري و مهاجرت مردم و رشد قارچ گونه مشاغل كاذب در شهرها و نابودي كشاورزي در روستاها شده بود.
وي با بيان اينكه اولويت نخست كشور با پيروزي انقلاب اسلامي، احياي كشاورزي اعلام شد، گفت: جهاد سازندگي با هدف محروميت زدايي از چهره روستاها و فراهم كردن زيرساخت هاي توسعه در مناطق روستايي تاسيس شد.
حجت الاسلام و المسلمين ترابي افزود: جهادگران زيرساخت هاي لازم را با استفاده از روحيه جهادي خود در روستاها فراهم كردند ولي اشتغال و توليد تا به امروز ضعيف باقي مانده است.
وي اضافه كرد: دشمن براي اينكه مردم ايران را تسليم خواسته هاي خود كند بر روي نقاط ضعف ما يعني اقتصاد دست گذاشت و تحريم هاي مختلفي را عليه ما وضع كرد.
امام جمعه بروجرد تكيه بر توان داخلي و قوت بخشي به اقتصاد را تنها راه حل مشكلات اقتصادي ايران دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتي بايد بخش هاي داراي ريسك كمتر مانند كشاورزي جايگزين بخش هاي پر ريسك مانند نفت شوند.
حجت الاسلام و المسلمين ترابي اظهار كرد: براي حمايت از كشاورزان بايد از واردات بي رويه خودداري شود ولي متاسفانه اغلب محصولات باغي وارداتي، بازار را به خود اختصاص داده و توليد را با مشكل مواجه كرده است.
وي افزود: صنعتي كردن كشاورزي و باغداري، ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي و نظام مند كردن امر توزيع و بازرگاني محصولات توليدي سه محور مهم و قابل توجه در حوزه كشاورزي مي باشند.
مدير جهاد كشاورزي بروجرد نيز در اين نشست با ارايه گزارشي از فعاليت هاي اين اداره، وظيفه اصلي جهاد كشاورزي را تامين امنيت غذايي و ايجاد اشتغال و توليد دانست و گفت: افزايش ضريب امنيت غذايي در امنيت اجتماعي و ساير عرصه ها تاثيرگذار است.
رضا اميني افزود: شهرستان بروجرد پارسال از نظر توليد گندم در سطح، رتبه نخست استان لرستان را كسب كرد و ميزان خريد گندم سال 1394 نسبت به سال 1393 رشد زيادي داشت.
وي اظهار كرد: بروجرد پارسال در حفظ نباتات، مكانيزاسيون و مراكز خدمات، توليد محصولات كشاورزي شامل شير، محصولات باغي، گوشت مرغ و تخم مرغ رتبه نخست را در استان لرستان كسب كرد.
مدير جهاد كشاورزي بروجرد احداث 25 كيلومتر كانال آبرساني براي كاهش اثرات خشكسالي، خريد تراكتور و ادوات كشاورزي و راه اندازي سيستم مانيتورينگ آفت كش ها را از اقدامات اين اداره در سال 94 دانست و افزود: توسعه استفاده از بذرهاي اصلاح شده، دريافت پنج كد 16 رقمي محصول سالم براي سبزي و صيفي جات، توليد سيب بدون استفاده از حشره كش، 12 مورد تخريب بناهاي غير مجاز و تغيير كاربري و پشتيباني تنظيم بازار از ديگر اقدامات انجام شده در بروجرد مي باشند.
مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در جهاد كشاورزي بروجرد نيز با اشاره به تاسيس جهاد سازندگي به فرمان امام خميني(ره) گفت: اين ايده فرهنگي يك موهبت الهي بود كه نصيب جمهوري اسلامي شد.
حجت الاسلام محمد پيريايي با بيان اينكه جهاد سازندگي در عرصه توليد يك نقطه قوت براي نظام است، افزود: خوشبختانه وزارت جهاد كشاورزي با بهره گيري از نيروهاي متخصص، مومن و متعهد در بين ساير سازمان ها و وزارتخانه ها كمترين تخلفات اداري را داشته است.
3031/3022/6001

سرخط اخبار استان‌ها