۱۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹
کد خبر: 82097765
T T
۰ نفر
راه اندازي واحدهاي نيمه فعال صنعتي گناباد 234 ميليارد ريال نياز دارد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: براي راه اندازي و تكميل ظرفيت 52 واحد نيمه فعال صنعتي اين شهرستان 234 ميليارد ريال مورد نياز است.

هادي ايزدي روز چهارشنبه در حاشيه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي گناباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با اختصاص اين مبلغ براي 1706 نفر اشتغال پايدار در واحد هاي توليدي و شهركهاي صنعتي گناباد ايجاد مي شود.
وي اظهار كرد: از مجموع 52 واحد نيمه فعال صنعتي گناباد 16 واحد با 20 تا 40 درصد، 12 واحد با 40 تا 60 درصد و بقيه با 60 تا 90 درصد ظرفيت خود فعاليت مي كنند.
وي گفت: بر اساس آخرين برآوردها 24 واحد صنعتي گناباد به دلايل مختلف از جمله كمبود نقدينگي و سرمايه در گردش، ناتواني در بازپرداخت اقساط بانكي و مسائل مديريتي تعطيل هستند.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد افزود: از بين واحدهاي تعطيل شده 18 واحد در حال تامين اعتبار و بقيه در حال واگذاري و تجميع با ديگر واحدهاي مشابه يا اصلاح خطوط توليدي خود هستند.
فرماندار گناباد هم گفت: برخي واحدهاي توليدي اين شهرستان به دليل توجه نداشتن به فناوريها و نوآوريهاي علمي، توليدات غير قابل رقابت در بازار مصرف و ديگر تنگناها تعطيل شده اند.
محمد علي نبي پور افزود: برخي متصديان واحدهاي توليدي كه حدود 25 سال در اين بخش فعاليت مي كنند جزو بدهكارترين افراد اين شهرستان شده و نمي توانند در عرصه توليد و رقابت با ديگر كالاهاي مشابه، موفق عمل كنند.
وي از مسئولان بانك ها و دست اندركاران دستگاههاي اجرايي ذيربط خواست با رعايت قوانين و مقررات در حد امكان براي رفع تنگناهاي واحدهاي توليدي منطقه تلاش كنند.
هم اكنون 172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غيرفلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي با سرمايه گذاري هزار و 273 ميليارد ريال و اشتغال مستقيم سه هزار و 284 نفر در گناباد فعاليت دارند.
شهرستان گناباد با 85 هزار نفر جمعيت در 287 كيلومتري مشهد و جنوب استان خراسان رضوي واقع است.
2095/ 6053

سرخط اخبار استان‌ها