۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82096201
T T
۰ نفر
معاون استاندار ایلام: تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان می گذرد

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یكی از راه های تحقق مقوله و هدف مهم اقتصاد مقاومتی توسعه شركت های دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا حشمت الله عسگری روز سه شنبه در دومین نشست شورای پارك علم و فناوری استان اظهار كرد: یكی از برنامه های اقتصاد مقاومتی در كشور و استان رشد شركت های دانش بنیان است، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعداد این شركت ها در سال جاری باید در كل كشور به سه هزار شركت برسد كه در ایلام نیز متناسب با جمعیت استان باید به بیش از 20 شركت افزایش یابد.
وی شركت‌های دانش بنیان را پایه‌ای برای بالابردن بهره‌وری، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: شاكله اقتصاد دانش بنیان به توان فكر كردن و استفاده از خلاقیت نخبگان جامعه و به كارگیری منابع در راستای خدمت به نخبگان خلاق بستگی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود تنها 2 شركت دانش بنیان در استان از وضع موجود ابراز نارضایتی كرد و بر هدف گذاری برای ایجاد 20 الی 30 شركت دیگر در سال جاری تاكید كرد.
عسگری گفت: در این راستا باید زنجیره آموزش بویژه در حوزه های مرتبط با رشته های دانش بنیان با توجه به وجود نیروهای متخصص و مستعد فراوان در استان ایلام شكل گیرد تا زمینه برای توسعه علوم و فنون نوین فراهم شود.
رئیس پارك علم و فناوری استان ایلام نیز در این نشست گفت: رایزنی و هماهنگی های لازم برای ایجاد ارتباط با كشور عراق جهت انجام مبادلات علمی، فناورانه و تهسیل صدور كالاهای دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی صورت گرفته است.
كامران طاهرپور همچنین از هماهنگی جهت راه اندازی مركز رشد ICT با همكاری پژوهشگاه ICT كشور و این اداره كل در استان خبر داد و افزود: تلاش برای افزایش تعداد شركت های دانش بنیان در سطح استان از تعداد 2 به 10 شركت تا پایان سال جاری از مهمترین فعالیت های در دست اقدام این اداره در سال جاری است.
وی راه اندازی رشته های فن بازار و محصولات دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی مهران را از دیگر برنامه های این مركز در استان عنوان كرد و یادآور شد: مجموعه پارك علم و فناوری استان ایلام فعالیت های خود را در چهار حوزه كشاورزی ، صنایع دستی و گردشگری، آی سی تی و انرژی با توجه به ظرفیت های آن در استان متمركز كرده است.
در نشست تفاهم نامه همكاری بین بنیاد نخبگان و پارك علم و فناوری استان منعقد شد.
/6034/3032

سرخط اخبار استان‌ها