۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82092734
T T
۰ نفر

حبيبي : خطر نفوذ در جمهوري اسلامي جدي است

۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82092734
حبيبي : خطر نفوذ در جمهوري اسلامي جدي است

تهران - ايرنا - دبيركل حزب موتلفه اسلامي خطر نفوذ را در جمهوري اسلامي جدي دانست و با اشاره به سخنان رهبري در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان و نيز دانش آموخته‌هاي دانشگاه امام حسين(ع) تاكيد كرد: تكيه رهبر معظم انقلاب روي اقتدار ملي و جهاد كبير به عنوان تنها راه پيشرفت و مقابله با نفوذ فوق‌العاده مهم است.

به گزارش ايرنا بنا به اعلام روز يكشنبه روابط عمومي حزب موتلفه اسلامي، محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران حزب موتلفه با تاكيد بر اين كه همه بايد اين جهاد كبير را به گونه‌اي انجام دهند كه حق جهاد را به جا بياورند افزود: نكته‌سنجي رهبري در 'نه' گفتن به كفار و مشركين به عنوان جهاد كبير همواره بايد مد نظر مسئولان باشد و وجود هر گونه روحيه سازشكارانه در مقابل اين جهاد كبير قرار مي‌گيرد.
حبيبي تصريح كرد: اكنون با مجاهدت رهبري در مديريت جامعه اسلامي و انقلابي پس از ارتحال امام(ره) ملت ايران به آنچنان اقتداري رسيده كه يك نظام نيرومند با تكيه به ارزشهاي الهي و معيارهاي قرآني و يك دولت نيرومند و مستقر را در منطقه پديد آورده است و تندبادهاي سياسي و بحرانهاي جهاني كمترين تأثيري در آن ندارند.
وي همچنين با گراميداشت ياد امام خميني(ره) و قيام تاريخي 15 خرداد اظهار كرد: نام امام خميني(ره) درخشان‌ترين نام در نيم قرن اخير است و هنوز نام او پشت ابرقدرتها، كفار، منافقين و مشركين را مي‌لرزاند.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: اگر نمودار فزاينده قدرت ملت ايران و قدرت انقلاب اسلامي در جهان را طي نيم قرن اخير رسم كنيم ملاحظه خواهيم كرد كه اين قدرت روز به روز افزايش مي‌يابد به طوري كه امروز جمهوري اسلامي يكي از تعيين كنندگان معادلات قدرت و اثرگذار در منطقه و جهان است.
حبيبي با اشاره به پنج نامه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامي اظهار كرد: اينكه رئيس جمهور يك كشور مقتدر و استعمارگر با اين لحن نامه‌هايي خطاب به رهبري دارد نشان دهنده قدرت اسلام و قدرت ملت در رويارويي با استكبار جهاني است. بايد ديد كه در وراء اين نامه‌ها چيست و متناسب با اقتدار نظام و نقشه‌هاي پشت پرده آن را تحليل كرد.
وي در عين حال با اشاره به شكل‌گيري مجلس خبرگان و انتخاب آيت الله جنتي به عنوان رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: دوره جديد يكي از نهادهاي نيرومند انقلاب كه نقش صيانت از اسلاميت و جمهوريت نظام و به خصوص ولايت فقيه جايگاه را دارد هفته گذشته شكل گرفت.
وي ادامه داد: دشمن با تركيب هيئت رئيسه جديد و آرامش حاصل از انتخابات مجلس خبرگان و استقرار اين نهاد مقدس از نفوذ در اين نهاد تعيين كننده نا اميد است. ملت ايران با هوشمندي و بصيرت در نا اميد كردن دشمن به ويژه انگليس خبيث حرف آخر را زدند.
حبيبي همچنين با اشاره به آغاز به كار دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي افزود: مقام معظم رهبري دو اولويت فوري براي مجلس را برشمردند؛ ژرف‌سازي فرهنگ اسلامي و اقتصاد مقاوم. ما از نمايندگان مجلس مي‌خواهيم دولت را در كارآمدي با اهتمام به اين دو اولويت كمك كنند و اگر از اين مسير انحرافي پديد آمد با نظارت دقيق و هوشمندانه آن را به ريل اصلي حركت انقلاب برگردانند.
وي با تبريك به علي لاريجاني به عنوان رئيس موقت مجلس دهم افزود: انتخاب آقاي لاريجاني به عنوان رئيس موقت مجلس دهم به گمانه‌زني‌هاي 6ماهه اخير پايان داد و نسبت اكثريت و اقليت را شفاف كرد.
حبيبي گفت: برخي ايران را فقط تهران مي‌دانند؛ در حالي كه ما كشوري به وسعت يك ميليون و ششصد و چهل و هشت هزار كيلومتر مربع داريم و همه كساني كه در اين سرزمين زندگي مي‌كنند حقوق مساوي دارند. نمايندگان محترم تهران همانقدر نماينده هستند كه وكلاي مردم مشهد، اصفهان، تبريز و ساير نقاط كشور نماينده ملت هستند.
وي افزود: تركيب مجلس هر طور باشد بايد پيگير مطالبات حقيقي مردم باشد. مردم دغدغه‌هايي دارند كه به مراجع عاليقدر منعكس كرده اند، مردم حداقل 10 دغدغه مهم دارند كه مجلس و دولت بايد به آن توجه و اهتمام كنند.
دبير كل حزب موتلفه اسلامي همچنين با اشاره به موضع اخير وزارت خارجه آمريكا كه 'ايران بايد آزمايش‌هاي موشكي خود را متوقف كند و اگر مي‌خواهد از مواهب برجام برخوردار شود بايد در سياستهاي داخلي خود تجديد نظر كند' گفت: دولت بايد اين گستاخي‌ها را با موضع‌گيري انقلابي پاسخ بدهد و مجلس هم به عنوان نقطه اتكاي مردم انقلابي بايد پاسخي قاطع و پشيمان كننده‌اي به فزون‌خواهيهاي آمريكا بدهد.
وي افزود: مجلس بايد مصوبات خود را در برجام مطالبه و از طريق نظارت دقيق مسير درستي براي اجراي برجام تعيين كند.
حبيبي به آسيب‌هاي اجتماعي اشاره كرد و آنها را در مرز بحران دانست و تاكيد كرد: دولت و مجلس بايد با بسته هاي حمايتي از محرومين و مستضعفين جلوي اين بحران را بگيرند؛ نابساماني‌هاي اقتصادي و بيكاري زمينه‌ساز بسياري از نابسامانيهاي اجتماعي است.
وي افزود: يكي از محرك هاي آسيب‌هاي اجتماعي موضوع بيكاري به ويژه بيكاري فارغ‌التحصيلان است. دولت بايد با كمك مجلس بسته اشتغال را در حل بحرانهاي اجتماعي ارائه دهد و پاسخي شايسته در اين باره داشته باشد.
حبيبي در پايان با گراميداشت ياد امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي اظهار اميدواري كرد كه پرچم لااله الا الله بر فراز قلل رفيع جهان برافراشته شود و طواغيت زمان با غلبه مستضعفين بر مستكبران عالم نابود شوند.
وي همچنين ياد شهداي 15 خرداد 42 را گرامي داشت و براي علو درجات آنها دعا كرد.
حبيبي آغاز ولايت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي را به ايشان و به خبرگان محترم و به ملت بزرگ ايران تبريك گفت و از خداي متعال مزيد توفيقات معظم له را از حضرت احديت مسئلت كرد.
سيام **6084 /1449

سرخط اخبار سیاست