۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82091506
T T
۰ نفر

ازدواج هاي وكالتي سوغات جديد جنگ براي سوري ها

۸ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۲
کد خبر: 82091506
ازدواج هاي وكالتي سوغات جديد جنگ براي سوري ها

دمشق – ايرنا – 50 درصد عقدهاي ازدواج در دمشق به صورت وكالتي و از طريق شبكه هاي اجتماعي انجام مي شود.

به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، بحران كنوني كه ناشي از يك جنگ همه جانبه تروريستي است تاكنون مشكلات بسياري براي ملت سوريه ايجاد كرده و اين ملت را از تامين مايحتاج زندگي تا امور آموزشي و درماني به زحمت انداخته است.
هرچه از ابتداي بحران فاصله مي گيريم ابعاد بيشتري از مشكلات شهروندان سوري آشكار مي شود.
بسياري از جوانان ساكن خارج از كشور به ويژه آن ها كه براثر بحران اخير آواره شده اند، امكان ثبت ازدواج خود را در دفاتر رسمي داخلي اين كشور ندارند به همين علت به واسطه وكيل و يا شبكه هاي اجتماعي اقدام به ثبت ازدواج هاي خود در سوريه مي كنند.
قاضي شرعي دمشق دراين باره مي گويد: ازدواج هاي وكالتي يا از راه دور در دوره اخير افزايش يافته است به طوري كه 50 درصد ازدواج ها هم اكنون به صورت وكالتي ثبت مي شود.
محمود المعراوي با اشاره به اينكه روزانه 60 ازدواج در دمشق ثبت مي شود، افزود: مهاجرت گسترده جوانان در سال هاي اخير باعث مشكلات بسياري براي آن ها در ثبت قانوني ازدواج خود شده اند به همين دليل به ثبت ازدواج از طريق شبكه هاي اجتماعي يا فرستادن وكيل مي شوند.
وي اضافه كرد: هم اكنون وزارت دارايي در حال بررسي براي يافتن راه حلي به منظور پرداخت هزينه ثبت ازدواج از طريق كنسولي و ثبت ازدواج توسط وزارت امورخارجه است.
قاضي شرعي دمشق گفت: اين مشكلات، جوانان را مجبور به ازدواج بدون ثبت قانوني مي كند و اين امر ممكن است براي مدتي طولاني و حتي تا پس از تولد فرزندان ادامه يابد.
وي بيان كرد: اين مشكل مي تواند نسبت هاي خانوادگي افراد را تهديد كند به ويژه هنگامي كه زوجين بخواهند از هم جدا شوند، بايد ابتدا نسبتي كه با فرزندان خود دارند را اثبات كنند.
المعراوي تصريح كرد: عقد ازدواج از طريق شبكه «اسكايپ» با حضور دو شاهد عاقل و پدر زوجه صحيح است و فقها اجازه چنين عقدي را از راه دور صادر كرده اند.
وي افزود: اين عقد بدين صورت است كه ابتدا پسر نامه و پيامي براي دختر و پدر او ارسال مي كند و سپس اين پيام در همان لحظه قرائت مي شود و دختر يا پدر او به آن پاسخ مثبت مي دهند.
المعراوي پيش از اين، شمار ازدواج هاي سال 2015 در دمشق را 33 هزار و 82 و شمار طلاق ها را هفت هزار و 28 مورد اعلام كرده بود.
خاورم**6116**1144

سرخط اخبار جهان