۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۰۰
کد خبر: 82089755
T T
۰ نفر
جرائم سختگيرانه اي در قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي گنجانده خواهد شد

شيراز- ايرنا- مديركل دفتر حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: به دنبال اين هستيم تا جرائم بسيار سختگيرانه اي را در قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي بگنجانيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، امير جعفرپور، عصر پنجشنبه در دومين همايش مهندسي حمل و نقل و ترافيك در شيراز افزود: در نخستين گام بحث جايگزيني واژه جرم به جاي تخلف است كه بر اساس تعريف جديد در خصوص فرد خاطي اعمال قانون خواهد شد.
وي بيان كرد: در مواردي كه فرد خاطي بدون توجه به تذكرها و جرائم اول، دوم و سوم باز هم اقدام به تخلف كند، متخلف به مدت يك هفته تا يك ماه براي شستشوي افراد متوفي به آرامستان ها هدايت خواهد شد تا از نزديك عواقب حوادث رانندگي را ببيند و به خود اجازه تخطي از قوانين و آسيب رساندن به ديگران را ندهد.
او ادامه داد: همچنين افراد متخلف به مدت يك هفته تا يك ماه ملزم خواهند شد كه خيابان ها و معابر شهر را رُفت و روب كنند.
جعفرپور افزود: محروميت كامل از رانندگي، حذف نشدن نمره منفي (قبلا اگر فردي به مدت 6 ماه تخلف نمي كرد نمرات منفي او در رانندگي حذف مي شد)، محروميت هاي اجتماعي از جمله محروميت از كانديدا شدن در انتخابات مختلف، زندان و مجازات هاي سختگيرانه ديگر از جمله مواردي است كه مي كوشيم در قانون جديد بگنجانيم.

**خودروهاي فاقد معاينه فني جريمه مي شوند
وي گفت: ايجاد منطقه كاهش و كنترل آلودگي هواي شهر نيز از جمله اقداماتي است كه هم اينك در تهران در دست عملياتي شدن است كه بر همين اساس موفق شديم پليس راهنمايي و رانندگي را به سامانه يكپارچه معاينه فني خودرو در كشور متصل كنيم.
مديركل دفتر حمل و نقل عمومي و ترافيك شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ادامه داد: با اين اتصال، تمام دوربين هاي پلاك خوان سطح شهر، خودروهايي كه فاقد معاينه فني ثبت شده در سامانه يكپارچه معاينه فني ايران (سيمفا) باشند 500 هزار ريال جريمه خواهند شد.
جعفرپور افزود: رانندگان و مالكان خودرو مي توانند با مراجعه به سامانه سيمفا به آدرس اينترنتي Symfa.moi.ir و وارد كردن شماره VIN مندرج در پشت كارت خودرو خود از وضعيت معاينه فني خودرو خود آگاهي يابد.

**به دنبال ايجاد يك نظام حرفه اي براي حمل نقل هستيم
وي، با اشاره عدم برخورداري حوزه حمل و نقل از مقررات ملي گفت: مي كوشيم يك نظام حرفه اي براي حمل و نقل ايجاد كنيم تا تمام متخصصان، مشاوران، مديران، راهوران و مجريان حمل و نقل اعم از ريلي، دريايي، هوايي و جاده اي در يك مجموعه حرفه اي كه مقررات ملي خاص خود را دارند جمع شوند.
جعفرپور افزود: همچنين مذاكرات خوبي نيز با چند كشور خارجي براي انجام كارهايي در زمينه توسعه مبتني بر حمل و نقل داشته ايم.
وي بيان كرد: همچنين با وزارت راه و شهرسازي هم تعملات خوبي براي بازنگري در آيين نامه 12 جلدي راههاي شهري داشته ايم.
6122/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها