۲ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۱۵
کد خبر: 82084028
T T
۰ نفر
روند اجرايي سد تاج امير شهرستان دلفان آغاز شد

خرم آباد - بمناسبت سالروز ولادت منجي عالم بشريت مهدي موعود( عج) عمليات اجرايي سد تاج امير شهرستان دلفان با حضو.ر سردار عبدالهي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا 'ص' ، استاندار لرستان ،‌ نماينده منتخب مردم سلسله و دلفان , وتعدادي از مسئولان استاني و محلي آغاز شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، عمليات اجرايي سد تاج امير شهرستان دلفان در سال 90 آغاز شده بود كه به سبب نبود اعتبار و مشكلات مالي عمليات ساخت آن متوقف گرديد كه با پيگيريهاي استاندار لرستان و سردار عبدالهي فرمانده قرار گاه خاتم الانبياء (ص) اين قرارگاه عمليات ساخت آن را بر عهده گرفته است .
استاندار لرستان دراين آيين با تاكيد بر نقش بي بديل و ايثارگرانه قرارگاه خاتم و سردار عبدالهي فرمانده اين قرار گاه در اجراي پروژه هاي حياتي و زير ساختي لرستان گفت : اين قرارگاه طرح هاي بزرگ و زيرساختي مهمي را در لرستان به اجراء در آورده است كه اجرايي اين طرح ها به همت فرمانده قرارگاه خاتم فراهم شده است
هوشنگ بازوند افزود : وقتي پروژه هايي مانند سد تاج امير بعد از سالها ركود با كمك قرارگاه خاتم فعال مي شوند يا وقتي دلفان ، سلسله و خرم آباد در مسير كريدور اصلي مرز بازرگان به بندر امام قرار مي گيرند پروژه هاي بزرگي مانند آزادراه خرم آباد- اراك و سلسله خطوط ريلي لرستان فعالانه كار خود را پي مي گيرند يا فرودگاه خرم آباد در مسير توسعه واقعي قرار مي گيرد و يا قرارداد هاي بزرگ افزايش تخت هاي بيمارستاني در سراسر لرستان امضا مي شود , همگي اينها نشان مي دهد استان لرستان مسير خود را در شتاب گرفتن توسعه بخوبي تشخيص داده است.
وي ياد آورشد : قرارگاه سازندگي خاتم (ص) امروزه به يك يار ارزشمند براي توسعه استان تبديل شده و قرار گرفتن سردار عبدالهي در راس اين قرار گاه يك فرصت مناسب براي توسعه لرستان است كه بايستي اين فرصت مغتنم را پاس بداريم. .
استاندار لرستان انتخاب لرستان به عنوان پايلوت اقتصادي در كشور تبريك كرد و اجرايي شدن روند ساخت سد تاج امير دلفان را گامي ديگر در تحقق شاخصهاي اقتصاد مقاومتي در لرستان برشمرد.
و افزود : يكي از طرح هاي اقتصاد مقاومتي در لرستان سد تاج امير بود كه اجرايي شدن روند ساخت سد تاج امير دلفان، گامي ديگر در تحقق شاخصهاي اقتصاد مقاومتي در لرستان بر داشت شد.
وي ، اقتصاد مقاومتي و پايلوت شدن لرستان را در اين موضوع يك امتياز تاريخي براي لرستان عنوان كرد و افزود: به قول رهبر معظم انقلاب اسلامي مردم بايد در اداره و تحقق اقتصاد مقاومتي به طور جدي مشاركت داده شده و طعم شيرين آن را بچشند.
فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا' ص ' نيز به رويكردهاي قرارگاه در آباداني كشور اشاره كرد و افزود:بايد دقت كنيم در سالي كه نام آن از سوي رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتي با اقدام و عمل است از ظرفيتهاي داخلي بهترين بهره ها را ببريم كه در اين مسير استان لرستان خود را خوب پيدا كرده است.
علي رستميان نماينده دلفان و سلسله در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين آئين اظهار اميدواري كرد با شروع اين گونه طرح ها گام هاي بلندي در راستاي رفع محروميت از دلفان برداشته شود .
جعفر طولابي فرماندار دلفان نيز در اين آئين با اشاره به طرح هاي به اجراء در آمده توسط قرارگاه خاتم (ص) در اين شهرستان اجرايي شدن عمليات ساخت سد تاج امير را يكي از خواسته هاي ديرينه مردم منطقه عنوان كرد و گفت : امروز شاهد حركت در مسير يكي از مطالبات بحق مردم هستيم .
به گفته مدير عامل آب منطقه اي لرستان سد تاج امير تنها سد در دست ساخت شهرستان دلفان است كه بيش از 510 منيليارد ريال اعتبار براي آن پيش بيني شده است.
سد تاج امير در 25 كيلومتري غرب شهر نورآباد مر كز شهرستان دلفان واقع شده است .
7270/6001

سرخط اخبار استان‌ها