۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷
کد خبر: 82077698
T T
۰ نفر
گروهی از كودكان اصفهانی ازسوی دكتر برایان سامرلد جراحی شدند

اصفهان- ایرنا- تعدادی از كودكان اصفهانی مبتلا به شكاف كام و لب توسط پروفسور برایان سامرلد پزشك بیمارستان كودكان لندن جراحی شدند.

رئیس بیمارستان كودكان امام حسین (ع) روز سه شنبه به ایرنا گفت: پروفسور سامرلد امسال برای سیزدهمین بار به اصفهان سفر كرد و در سه روز گذشته تا امروز علاوه بر ارائه مباحث آموزشی در كارگاه جراحی شكاف كام و لب به معاینه و جراحی تعداد از كودكان مبتلا به این بیماری پرداخت.
دكتر مهرداد معمارزاده افزود: برایان سامرلد، عضو هیات علمی الحاقی ( افتخاری) دانشگاه علوم پزشكی اصفهان است و از هشت سال گذشته با سفر به ایران در برنامه های مختلف آموزشی و درمانی در اصفهان و چند شهر دیگر شركت كرده است.
وی اظهار كرد: این متخصص جراحی شكاف كام و لب در این دور از سفرهای خود به اصفهان حدود 35 كودك را معاینه و هفت كودك را جراحی كرد.
معمارزاده با بیان اینكه این بیماران از سراسر كشور برای ویزیت و عمل جراحی توسط پروفسور سامرلد به اصفهان آمده اند، تصریح كرد: این پزشك، زندگی‌اش را وقف كودكان كرده و مبتكر روش جدید درمان بیماری شكاف كام و لب در دنیا است.
رئیس مركز آموزشی درمانی كودكان امام حسین (ع) گفت: پروفسور سامرلد با استفاده از میكروسكوپ و شناسایی صحیح عضلات كام به عمل جراحی می پردازد كه در نتیجه آن، عوارض عمل جراحی بسیار كم می شود.
وی با اشاره به اینكه نتایج عمل های جراحی شكاف كام و لب در ایران در سال های اخیر رو به بهبودی بوده است افزود: اكنون بیش از 85 درصد كودكانی كه جراحی می شوند، گفتار طبیعی دارند كه این موفقیت بسیار خوبی در زمینه درمان شكاف كام و لب محسوب می شود.
وی با تاكید بر اینكه پروفسور سامرلد یكی از دلایل سفرهای خود به ایران را امنیت و توان علمی بالای این كشور می داند، خاطرنشان كرد: این جراح امروز اصفهان را به مقصد تهران ترك می كند و به مدت چهار روز نیز در تهران به معاینه بیماران می پردازد.
همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، پرفسور سامرلد متخصص جراحی پلاستیك از انگلستان در دانشكده علوم توانبخشی این دانشگاه و بیمارستان الزهرا(س) حضور یافت.
پروفسور برایان سامرلد متولد استرالیاست و در لندن زندگی می‌كند.
شكاف لب و كام از شایع ترین نقایص دهانی- صورتی و شامل وجود فضای غیر طبیعی در لب بالا یا كام است. عوامل موثر در ایجاد شكاف لب و كام، ارث، عوامل محیطی و عوامل روانی و هیجانی است.
در پنج سال گذشته تا كنون بیش از یك هزار و یكصد مورد عمل جراحی شكاف كام و لب در بیمارستان كودكان امام حسین (ع) اصفهان انجام شده است.
/ 6022ت/3011

سرخط اخبار استان‌ها