۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82074978
T T
۰ نفر

رئيس انجمن وودبال: وودبال ايران جزو پنج كشور اول دنياست

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82074978
رئيس انجمن وودبال: وودبال ايران جزو پنج كشور اول دنياست

كرمانشاه - ايرنا - رئيس انجمن وودبال با اشاره به پيشرفت هاي خوبي كه اين رشته ورزشي طي سال هاي اخير بدست آورده، گفت: هم اكنون وودبال ايران جزو پنج كشور اول دنيا است.

اميرحمزه توسلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: آخرين باري كه ايران در مسابقات جهاني وودبال شركت كرد، رتبه پنجم را كسب نمود كه اميدوارم بتوانيم همين جايگاه را حفظ و حتي آن را ارتقا ببخشيم.
وي با بيان اينكه وودبال ايران با سه تيم اول دنيا مقداري فاصله دارد، گفت: در تلاشيم كه با انجام برنامه ريزي حساب شده و دعوت از مربيان خارجي فاصله خود را با اين كشورها كه عمدتا در جنوب شرقي آسيا قرار دارند كم كنيم.
توسلي ادامه داد: تيم ملي وودبال ايران هم اكنون خود را براي حضور در مسابقات قهرماني جهان كه اواسط خرداد ماه در شهر جي جو كره جنوبي برگزار مي شود آماده مي كند.
رئيس انجمن وودبال كشور گفت: تيم ملي وودبال ايران پس از اردوي آمادگي كه در كرمانشاه برگزار كرد قبل از اعزام به مسابقات جهاني يك اردوي كوتاه مدت ديگر در تهران خواهد داشت و سپس سوم خرداد كشورمان را به مقصد كره جنوبي ترك مي كند.
وي در ادامه از فعاليت بيش از يك هزار وودباليست در سطح كشور خبر داد و گفت: حدود 70 درصد اين افراد را خانم ها و 30 درصد نيز بانوان تشكيل مي دهند.
توسلي، همچنين از فعاليت چهار مربي بين المللي و 26 مربي درجه سه كشوري و سه داور بين المللي و سه داور درجه سه كشوري در انجمن وودبال خبر داد.
رئيس انجمن وودبال كشور، در ادامه از تلاش براي راه اندازي وودبال ساحلي خبر داد و گفت: اگر اين اتفاق رخ دهد امسال اولين دوره مسابقات بين المللي وودبال ساحلي را در كشور برگزار مي كنيم.
وي در ادامه وضعيت وودبال در استان كرمانشاه را مناسب ارزيابي و اظهار كرد: نزديك به يكصد ورزشكار كه 40 نفر آنان بيمه شده هستند، در استان فعاليت مي كنند تا انجمن كرمانشاه جزو سه انجمن فعال در كشورمان باشد.
توسلي در پايان به نقش رسانه ها در معرفي رشته وودبال نيز اشاره و اظهار كرد: اگر اهالي رسانه با انجمن وودبال همكاري و به معرفي اين رشته ورزشي مفرح بپردازند در آينده نزديك شاهد همگاني شدن آن در بين مردم و خانواده ها خواهيم بود.
رشته وودبال متشكل از 12 زمين با ابعاد مختلف است كه در انتهاي هر يك از آن ها يك دروازه وجود دارد و هر تيم يا ورزشكاري كه بتواند با كمترين ضربات زمين را طي و توپ را از خط دروازه بگذراند برنده خواهد شد.
محمدرضا فغاني، شهرام عسكري و رضا پورحسيني در بخش آقايان و حميده سركوبي شيرازي، سيما جمال ليواني، مريم اكبرزاده و بهناز قدس در بخش بانوان نفرات اعزامي تيم ملي وودبال ايران به رقابت هاي جهاني كره جنوبي را تشكيل مي دهند.
7458/8066

سرخط اخبار استان‌ها