۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82068887
T T
۰ نفر

تنها دو شهرك صنعتي در خراسان رضوي داراي گمرك هستند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82068887
تنها دو شهرك صنعتي در خراسان رضوي داراي گمرك هستند

مشهد- ايرنا- جانشين ناظر گمركات خراسان رضوي گفت: تاكنون تنها دو دفتر گمركي ويژه رسيدگي به امور ورود و خروج كالاهاي واحدهاي توليدي در دو شهرك از كل شهركهاي صنعتي اين استان فعاليت دارد.

سيد مجيد مظلومي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ايجاد دفاتر گمركي در شهركهاي صنعتي از جمله سياستهاي اقتصاد مقاومتي است كه منجر به كاهش هزينه هاي توليد و امكان رقابت بيشتر با رقباي خارجي مي شود.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه در عمده شهرك و نواحي صنعتي خراسان رضوي گمرك مستقر نيست و خدمات گمركي مربوط به امور واحدهاي توليدي آنها در محل پنج گمرك لطف آباد، سرخس، باجگيران، دوغارون و مشهد انجام مي شود.
جانشين ناظر گمركات خراسان رضوي گفت: استقرار گمرك و انجام تشريفات گمركي براي كالا در شهرك صنعتي با درخواست مديريت آن شهرك و در صورت حجم قابل توجه فعاليتهاي تجاري واحدهاي توليدي مستقر در آن انجام پذير است.
وي افزود: هم اكنون دو دفتر گمركي در شهرك صنعتي توس و شهرك صنعتي خيام نيشابور مستقر شده كه نقش موثري در توسعه و استقرار سياستهاي اقتصاد مقاومتي دارد.
مظلومي ادامه داد: از سوي ديگر صادركنندگان و صاحبان انبار كالا در هر نقطه اي از استان كه بخواهند تشريفات ارزيابي صادرات كالا يا واردات مواد اوليه خط توليد را انجام دهند مي توانند درخواست استقرار نيروي گمركي بدهند.
وي اظهار اميدواري كرد در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب در سال 'اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' گمرك در همه شهركهاي صنعتي خراسان رضوي راه اندازي شود.
خراسان رضوي هم اكنون داراي 40 شهرك و ناحيه صنعتي داراي زمين است كه در 38 شهرك و ناحيه صنعتي آن زمين صنعتي واگذار مي شود.
مساحت زمينهاي در اختيار اين شركت در شهركها و نواحي صنعتي خراسان رضوي هشت هزار و 255 هكتار است كه تاكنون چهار هزار و 884 هكتار آن به مرحله عملياتي رسيده و سه هزار و 193 هكتار زمين صنعتي فراهم شده است.
خراسان رضوي پنج گمرك در لطف آباد، سرخس، باجگيران، دوغارون و مشهد و دو بازارچه مرزي تايباد در مرز افغانستان و باجگيران در مرز تركمنستان دارد.
7489/1858

سرخط اخبار استان‌ها