۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۴۵
کد خبر: 82067716
T T
۰ نفر
معاون شهركهاي صنعتي بوشهر:واحدهاي صنعتي ازظرفيت صندوق ضمانت استفاده كنند

گناوه-ايرنا- معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان بوشهر گفت: با توجه به اينكه يكي از مشكلات اساسي واحدهاي صنعتي بويژه كساني كه قصد گرفتن تسهيلات دارند، تامين وثيقه است، به فكر نقدينگي ازطريق بانكها نباشند و از مزايا و ظرفيت صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك استفاده كنند.

به گزارش ايرنا، حسين خزان روز دوشنبه در نشست با مديران واحدهاي توليدي فعال در شهرك صنعتي بندرريگ در قالب كارگروه اقتصاد مقاومتي افزود: اين صندوق كه دولتي وچندين سال است راه اندازي شده با تفاهم نامه منعقد شده با بسياري از بانكها براي كسري تامين وثيقه واحدهاي صنعتي ضمانت نامه صادر مي كند.
وي اضافه كرد: اين صندوق مربوط به خود وزاتخانه صنعت، معدن و تجارت است و سهل تر ضمانت نامه صادر مي كند و در آن بسته هاي مختلفي تعريف شده كه يكي از آنها بحث ضمانت نامه اعتباري براي دريافت تسهيلات واحدهاي صنعتي است.
خزان ادامه داد: سرمايه گذاراني كه قصد استفاده از مزاياي اين صندوق را دارند به سايت آن مراجعه كنند تا با نحوه خدماتي كه ارايه مي دهد آشنا شوند.
وي افزود: خيلي از واحدهاي توليدي كه در بحث سرمايه در گردش مشكل نقدينگي داشتند صندوق ضمانت مشكل آنها را حل كرده است.
معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان بوشهر گفت: تا كي بايد واحدهاي صنعتي متكي به بانك باشند وبايد يك زماني خود را از اين مسير جدا كنند و بدون اينكه پولي از بانك بگيرند مواد اوليه و تجهيزات ماشين آلات خود را تامين كنند كه صدور ضمانت نامه صندوق با وثيقه اي كه گرفته مي شود راه برون رفت از اين مشكل است و مي توانند از آن استفاده كنند.
وي بر آشنايي مديران واحدهاي صنعتي از آيين نامه قانون رفع موانع توليد تاكيد كرد و گفت: بخشي از اين قانون مربوط به ماليات است كه از واحدهاي صنعتي توقع است اين قانون را مطالعه كنند تا در زمان پرداخت ماليات آگاهي كاملي داشته و وجهي كه از آنان اخذ شود، طبق آيين نامه يادشده باشد.
وي از مديران واحدهاي صنعتي خواست براي بيان مشكلات و مشاوره گرفتن به واحد مركز مشاوره خدمات فناوري و كسب وكار شهرك صنعتي بوشهر 2 كه يك سال از راه اندازي آن مي گذرد، مراجعه كنند.
معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان بوشهر درباره مشكلات مطرح شده مديران واحدهاي توليدي مستقر در شهرك صنعتي بندرريگ هم گفت: از وظايف شركت شهرك هاي صنعتي براساس بخشنامه و اساسنامه آن ايجاد زيرساخت هاي موردنياز داخل آن است و مسئوليت تامين آب و برق و تلفن و زيرساخت هاي ديگر تا در واحدهاي صنعتي طبق قانون ازوظايف ذاتي دستگاههاي متولي است كه آنان به وظايف خود بخوبي عمل نمي كنند و اين مهم سبب شده تا شركت براي ارايه خدمات دچار مشكل شود.
وي بيان كرد: دراين ارتباط ، مخابرات يكي از مشكلات اساسي شركت هاي صنعتي استان بوشهر است كه براي برطرف كردن آن به همت استاني نياز است.
خزان ادامه داد: شركت شهرك هاي صنعتي يك شركت درآمد هزينه اي است و در زمينه آسفالت، پياده رو و زيرسازي هيچ اعتباري به آن اختصاص نمي دهند و بايد از درآمدهاي داخلي شهرك انجام شود.
وي گفت: استقرار سرمايه گذار در شهرك صنعتي بندرريگ و به تبع بقيه شهركها در كل كشور خيلي پايين آمده و باعث شده در بحث درآمدي كه براي شهركها بايد هزينه كنيم توان مالي وجود ندارد.
خزان افزود: براي انجام آسفالت يك كيلومتري هزينه ميليادري بايد صرف شود و اين درحالي است كه در شهرك صنعتي بندرريگ سال گذشته يك هكتار زمين فروش نرفته و درآمدي ناچيز داشته كه امكان حتي يك متر آسفالت وجود ندارد.
وي بيان كرد: درصورت تامين اعتبار واحدهايي كه در شهرك صنعتي به بهره برداري رسيده و توليد دارند در اولويت آسفالت قرار مي گيرند.
معاون شركت شهركهاي صنعتي استان بوشهر يادآورشد: در زمينه امتياز انشعاب آب نيز با پرداخت مبلغ كامل آن در قرارداري ازسوي اين شركت خريداري و مشكلي وجود ندارد.
خزان گفت: بيمه تامين اجتماعي نيز يكي از مشكلات واحدهاي صنعتي است كه بايد نگاه ويژه اي ازسوي دولت در سال جاري به آن شود.
وي به مهم ترين برنامه هاي حمايتي شركت شهرك هاي صنعتي از واحدهاي صنعتي اشاره كرد و افزود: جدا از بحث استفاده از ظرفيت صندوق ضمانت، پرداخت 50 درصد هزينه آموزش هاي خاص و خريد دستگاه ماشين آلات و تجهيزات به همراه مشاور، پرداخت حدود 50 درصد هزينه تورهاي صنعتي داخلي و خارجي 25 درصد ، پرداخت هزينه كرايه غرفه در نمايشگاه هاي داخلي و بهره مندي از مزاياي بيمه تكميلي ايران از مهم ترين آنهاست.
حسن عبدالهي مديرعامل واحد توليدي دمپايي و كفش، فرامرز خرم آبادي شركت سيم كابل پديده، حسين حيات آبادي شركت تيرچه و موزائيك و غلامرضا بهروزي سرپرست شيمي صنعت مربوط به ظروف يك بار مصرف گياهي مشكلات حوزه هاي كاري خود را بيان و خواستار برطرف شدن آنها شدند كه بخشدارريگ و معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان بوشهر قول پيگيري و برطرف كردن آن را دادند.
نشست كارگروه اقتصاد مقاومتي بخش ريگ با موضوع تسهيل فعاليت و رونق واحدهاي توليدي مستقر دراين منطقه در نيروگاه سيكل تركيبي برگزارشد.
بندرريگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043

سرخط اخبار استان‌ها