۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82067637
T T
۰ نفر
فرودگاه امام خميني(ره) به هاب منطقه اي تبديل مي شود

كيش – ايرنا - رييس سازمان هواپيمايي كشوري از تلاش براي تبديل شدن فرودگاه امام خميني(ره) به هاب مهم در منطقه خبر داد و افزود : انجام اينكار در دستور كار سازمان هواپيمايي كشوري است .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، علي عابد زاده در آيين افتتاح هشتمين همايش بين المللي ايكائو به برگزاري اين رويداد مهم از سوي سازمان هواپيمايي وايكائو اشاره كرد و افزود: بحث صدور MRTD و امنيت مسافران با استفاده از داده هاي بيو متريك از مباحث مورد بررسي در اين همايش است و جمهوري اسلامي مايل است از تجربيات ايكائو و ديگر كشورها استفاده كند .
وي تصريح كرد : با توجه به استراتژي هاي در حال توسعه كشورهاي عضو بايد مزيت هواپيمايي كشوري با شكل هايي كه مربوط به اسناد و مسافر هستند را بررسي كند تا كشورها تشويق به استفاده از گذرنامه هاي الكترونيكي شوند.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي از بحث يكپارچگي امنيت پرواز در كشورهاي عضو ايكائو استقبال مي‌كند گفت : در اين راستا و براي اقتصادي كردن فرايند پروازها اقدامات لازم را انجام خواهيم داد .
عابد زاده گفت : سازمان هواپيمايي كشوري علاقه مند است تا از دانش و تخصص اعضاي ايكائو به منظور تحقق بخشيدن به اهداف استراتژي ايكائو بهره مند شود .
وي اظهار داشت : براي اينكه بتوان شرق و غرب را در شرايط هوايي به يكديگر متصل كنيم ضرورت دارد فعاليت بيشتري در اين راستا صورت گيرد .
عابد زاده با اعلام اينكه ايران در عرصه هوانوردي و ناوبري هوايي جايگاه ويژه اي دارد گفت : ايران پلي بين شرق و كشورهاي اروپايي است و كوتاه ترين مسير هاي هوايي را در سراسر آسيا در اختيار كشورها قرار مي دهد كه اين موضوع سبب كاهش دو برابري مسيرها و در بخش مديريت حمل و نقل هوايي ، نظارت بر هوانوردي سبب افزايش سطح كيفي ترانزيت هوايي مي شود .
وي ياد آور شد : ايران با 80 فرودگاه عملياتي و فعال خدمات داخلي و بين المللي ارائه مي‌كند و پيش بيني مي شود فروگاه امام خميني (ره) در آينده يكي از مراكز مهم توسعه باشد.
وي گفت : فرودگاه امام خميني (ره ) از تسهيلاتي برخوردار خواهد شد تا بتواند مسافران بيشتري را پذيرا باشد .
به گزارش ايرنا ، عابد زاد تصريح كرد : افزايش نيروهاي متخصص در صنعت حمل و نقل يكي از برنامه هايي است كه بدان نياز داريم .
هشتمين اجلاس بين المللي ايكائو با حضور ، محمد‌حسين ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور ، مسئولان وزارت خارجه ،نمايندگان كشورهاي عضو ايكائو ، سازمان هاي فعال در زمينه هوانوردي و صنايع هوايي از جمله سازمان ملل، ايكائو، انجمن بين المللي شركتهاي هواپيمايي (IATA) و نمايندگاني از وزارتخانه هاي اطلاعات، راه و شهر سازي و امورخارجه صبح امروز در مركز همايشهاي بين المللي كيش افتتاح شد .
در پايان برنامه امروز اجلاس شركت كنندگان عكس يادگاري گرفتند.
اين اجلاس تا 22 ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي بين المللي خليج فارس ادامه دارد .
1630**1641

سرخط اخبار استان‌ها