۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82066364
T T
۰ نفر

اداي احترام تمام قد مازندراني ها به شهداي مدافع حرم

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۹:۵۵
کد خبر: 82066364
اداي احترام تمام قد مازندراني ها به شهداي مدافع حرم

ساري - ايرنا - مسئولان دستگاههاي مختلف مازندران در كنار مردم هميشه در صحنه استان به دنبال پر پر شدن شقايق هاي اين خطه شهيد پرور در دفاع از حرم مطهر حضرت زينب كبري (س) و حريم خاندان اهل بيت (ع) ، تمام قد اداي احترام كرده اند.

مديران دستگاههاي مختلف اداري و سازمان هاي دولتي و عمومي مازندران در پي شهادت تعدادي از مدافعان حرم ، تمامي برنامه هاي حاوي جشن و سرور را تعطيل و با مزين كردن فضاي عمومي شهرها و روستاها و معابر عمومي و ميادين اصلي ، استان را براي پذيرايي از آلاله هاي سرخ مهيا كردند.
بر همين اساس مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران روز يكشنبه با ارسال نامه اي به رييسان تمامي ادارات تابعه شهرستاني از آنان خواست تا تمامي اجراهاي صحنه اي موسيقي شامل كنسرت و برنامه هاي ارگاني و همچنين جنگ هاي تركيبي را در احترام به شهداي مازندراني مدافع حرم تعطيل كنند.
احد جاوداني در اين نامه نوشت : با كمال تأسف و اندوه فراوان اطلاع يافتم كه دست تروريست هاي تكفيري داعش به خون جمعي ديگر از جوانان غيور اين مرز بوم آغشته شد و استان ولايت مدار مازندران را در غمي ديگر فرو برد ، لذا به همين مناسبت ضمن عرض تسليت و تعزيت به آحاد هم استاني هاي عزيز و داغدار و آرزوي صبر و شكيبايي براي خانواده هاي محترم اين كبوتران عاشق و سبك بال ، از امروز تا اطلاع ثانوي كليه اجراهاي صحنه اي موسيقي شامل كنسرت ها و برنامه هاي ارگاني و همچنين جنگ هاي تركيبي و ... لغو مي باشد.
وي از متوليان اين گونه برنامه ها خواست تا در اسرع وقت به شركت ها و مؤسسات فرهنگي هنري و كليه متقاضيان برگزاري اين گونه برنامه ها اطلاع رساني كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در عين حال تاكيد كرد كه شرايط برگزاري برنامه هاي لغو شده ، متعاقباً تمهيد و اعلام خواهد شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل هم اعلام كرده است كه برگزاري جشنواره فرهنگي هنري ' تي تي ' به منظور اداي احترام به مقام شهداي مدافع حرم به تعويق افتاده است.
محمد محمدي در اطلاعيه اي كه يك نسخه از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت ، نوشت : در پي شهادت جمعي از رزمندگان مدافع حرم مازندران در سوريه ، زمان دومين جشنواره فرهنگي و هنري تي تي كه قرار بود از 20 تا 28 ارديبهشت برگزار شود ، به اول تا نهم خرداد موكول شده است.
نخستين جشنواره كوچ عشاير مازندران هم كه قرار بود فردا دوشنبه بيستم ارديبهشت در منطقه سد سنبل رود شيرگاه در شهرستان سوادكوه شمالي برگزار شود ، لغو شد.
برگزار كنندگان اين جشنواره امور عشاير جهاد كشاورزي مازندران ، فرمانداري سوادكوه شمالي و اتحاديه صنعت دامپروري مازندران بودند و يكي از برنامه هاي پيش بيني شده براي آن نيز اجراي كنسرت موسيقي بود.
بر اساس اعلام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سوادكوه شمالي ، اين جشنواره در زمان ديگري برگزار خواهد شد.
شهرداري ساري نيز ديروز با انتشار اطلاعيه اي برگزاري سلسله جشن هاي شبانه جشنواره بهارنارنج در پارك ملل اين شهر را تعطيل كرد.
جشنواره بهارنارنج ساري شانزدهم ارديبهشت آغاز به كار كرد و نخستين جشن شبانه و پر مخاطب آن نيز جمعه شب گذشته با اجراي كنسرت موسيقي و چند برنامه هنري ديگر برگزار و سپس به دنبال اعلام خبر شهادت مدافعان مازندراني حرم در سوريه متوقف شد.
متصديان سينماهاي مازندران هم براي اداي احترام به شهداي مدافع حرم اكران فيلم هاي كمدي را كه از قبل برنامه ريزي شده بود ، به تعويق انداخته اند.
گزارش خبرنگار ايرنا حاكيست فيلم كمدي 50 كيلو آلبالو كه قرار از 18 ارديبهشت به جاي فيلم باديگارد در سالن سينما حر قائمشهر اكران شود ، به تعويق افتاده است .
در همين حال استاندار مازندران و نماينده ولي فقيه در اين استان نيز امروز با انتشار پيامي مشترك ضمن تسليت شهادت رزمندگان لشگر 25 كربلا در سوريه ، از شهروندان استان خواسته اند تا در تشييع پيكر اين شقايق هاي پرپر شده در ماه ارديبهشت شركت كنند.
بررسي فضاي مجازي نيز نشان مي دهد كه بسياري از كاربران اين فضا از ديروز پروفايل كانال هاي خود را به عكس شهداي مدافع حرم مزين كرده اند.
همچنين گزارش خبرنگاران ايرنا از مناطق مختلف مازندران حاكيست كه مردم و مسئولان از شب گذشته كه خبر شهادت تعدادي از مدافعان حرم در سوريه تائيد شد ، دسته دسته به منزل اين شهدا و ديدار خانواده هايشان مي روند و ضمن همدردي ، از آنان دلجويي مي كنند.
بر اساس اعلام روابط عمومي سپاه كربلاي مازندران 13 تن از دلاورمردان اين لشگر كه به عنوان مستشار نظامي و مدافع حرم به سوريه اعزام شده بودند ، چند روز پيش با بدعهدي گروههاي تكفيري و شكستن آتش بس در منطقه خان طومان سوريه به شهادت رسيدند و 21 نفر زخمي شدند.
بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران نيز اسامي شهيدان مدافع حرم را محمد بلباسي از قائمشهر ، علي جمشيدي از نور ، رضا حاجي زاده از آمل ، حسن رجايي فر و سيد رضا طاهر از بابل ، سيدجواد اسدي و محمود دادمهر از ساري، سعيد كمالي از مياندرود ، عليرضا بربري از بابلسر ، علي عابديني از فريدونكنار ، حسين مشتاقي از نكا ، رحيم كابلي و شهيد يدالله قنبري از بهشهر اعلام كرد.
روابط عمومي اين بنياد تاكيد كرده است كه زمان تشييع پيكرهاي اين شهيدان سرافراز را اطلاع رساني خواهد كرد.
استان مازندران پيش از اين نيز 17 شهيد براي دفاع از حرم خاندان اهل بيت (ع) در سوريه تقديم كرده بود.
مازندران از آغاز انقلاب اسلامي تاكنون بيش از 10 هزار و 400 شهيد تقديم نظام اسلامي كرده است .
1654

سرخط اخبار استان‌ها