ايجاد انگيزه ياد گرفتن در دانش آموزان بايد مهمترين هدف معلمان باشد

مراغه – ايرنا – معاون سوادآموزي اداره كل آموزش و پروش آذربايجان شرقي گفت: ايجاد انگيزه ياد گرفتن در بين دانش آموزان بايد مهمترين هدف جامعه معلمان باشد و آنان را در اين مسير سوق دهند.

محمدحسين اشرفي روز يكشنبه در آيين تجليل از معلمان و فرهيختگان آموزش و پرورش مراغه افزود: تعليم و تربيت از وظايف مهم معلمان و ايجاد انگيزه ياد گرفتن در دانش آموزان از مراحل اوليه مهم در يادگيري است.
وي با بيان اينكه معلمان بايد قبل از اقدام به تعليم و ايجاد انگيزه، روحيه و روان خود را براي ارائه آموزش آماده كنند، اظهار كرد: معلم بايد اهداف خود را مبتني بر آموزش درس محبت قرار دهد تا جامعه را به سمت ايجاد محبت و صميميت سوق دهد.
اشرفي، ادامه داد: الفت و محبت در جهان آفرينش، مقدم بر تمامي موارد بوده و معلمان نيز بايد اهداف خود را در اين راستا برنامه ريزي كنند.
مدير آموزش و پرورش مراغه نيز در اين آيين گفت: معلم، تعليم و تربيت را با تلاش، خون دل خوردن و ياد دادن ايثار و فداكاري ها معني و مفهوم مي بخشد.
جليل اسلامي، افزود: در اين آيين 240 نفر از معلمان و فرهيختگان مقام آور اين شهرستان كه سكان داران عرصه تعليم و تربيت اين شهرستان هستند، در زمينه هاي علمي، پژوهشي، تدريس و اداري تجليل مي شوند.
هم اكنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار كادر فرهنگي در 500 مدرسه دولتي و غير دولتي مراغه در حال تحصيل و تدريس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3034/8023/518

سرخط اخبار استان‌ها