۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۲
کد خبر: 82056005
T T
۰ نفر
مديركل كار و تعاون خراسان شمالي: كارگران موتور محركه شعار سال هستند

بجنورد - ايرنا - مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي خراسان شمالي گفت: كارگران در هشت سال دفاع مقدس جانانه از كيان كشور دفاع كردند و امروز هم دفاع اين قشر فعال در سنگر اقتصاد همچنان پابرجاست.

حسن نوري روز شنبه در همايش تجليل از كارگران استان در تالارحافظ بجنورد اظهار كرد: در عصري كه هنوز مباحثي همچون حقوق بشر و آزادي بيان مورد توجه دولت ها و جوامع بشري قرار نگرفته بود، پيامبر خاتم (ص) به عنوان رهبر جهان اسلام با كارگران همسفره شد و ضمن استماع دغدغه ها و مشكلات ايشان، حتي بر دستان پينه بسته آن ها بوسه زد تا همگان بدانند كه كارگران از نگاه خداوند متعال داراي چه عزت و جايگاه و مقام والايي مي باشند.
وي تصريح كرد: عرق جبين كارگران به خون شهيدان مزين است و در واقع حلال ترين رزق و روزي درگاه خداوند را از آن خود دارند.
مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي استان با اشاره به سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، تصريح كرد: براي تحقق اين شعار بايد دانست كه كارگران تداعي گران اين عرصه هستند، كارگراني كه سربازان توليد و مغزهاي متفكر چرخه هاي اقتصادي مي باشند و در واقع كارگران بانيان اقدام و عمل اقتصاد مقاومتي هستند.
وي به بي مهارتي دانش آموختگان دانشگاهي هم اشاره كرد و گفت: 80 درصد از متفاضيان كاردر استان فاقد هر گونه تجربه مي باشند و 50 در صد از متقاضيان هم غير فعالند.
وي با بيان اين كه سعي داريم تا در استان فضاي كارآفريني را تقويت كنيم افزود: در اين راستا در سال گذشته 10 رويداد كارآفريني در استان برگزار كرديم و در حال حاضر هم سعي داريم تا يك برنامه جامع براي كارگران طراحي كنيم تا معيار عملكرد ما بهتر ساماندهي شود.
مديركل دفتر امورسياسي و انتخابات استانداري خراسان شمالي به نقش حمايتي استانداري از حقوق جامعه كارگري پرداخت و گفت: استانداري به عنوان يك دستگاه نظارتي همواره قبل از انجام هر پروژه اي به مطالبات كارگران توجه مي كند.
خيرالله ترخاني از تشكيل اتاق فكر بين دانشگاه ها و مسئولان خبر داد و افزود: اميدواريم در اين اتاق فكر بتوانيم در راستاي حل مشكلات ومطالبات جامعه كارگري قدم هاي مثبت را برداريم.
ترخاني از دانشگاه ها و مراكز علمي مهارت محور استقبال كرد و گفت: جامعه دانشگاهي به تجربه و مهارت دانشجويان بيشتر رسيدگي كنند تا دانش آموختگان دانشگاهي براي ورود به بازار كار داراي مهارت كافي باشند.
نماينده منتخب مردم بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم ، گرمه و راز و جرگلان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه هر موجودي كه فعلي از او سر بزند كارگر محسوب مي شود گفت: چنين اشخاصي جايگاهي والا نزد خداوند دارند چرا كه كاري انجام مي دهند كه بركات زيادي را براي ديگران به بار مي آورد.
علي قرباني گفت: به محض اين كه در مجلس شروع به كار كنم عضو فراكسيون كارگري خواهم شد و با تمام وجود از حقوق كارگري دفاع خواهم كرد.
وي خاطرنشان كرد: تصميماتي كه در مجلس شوراي اسلامي گرفته مي شود بايد بر مبناي دفاع از حقوق طبقات پايين جامعه باشد اميدوارم تا بتوانيم در چهار سال آينده بر اساس رقم و شاخص در دفاع داز حقوق كارگران صحبت كنيم.
در ادامه اين همايش از چهارتن از كارگران نمونه استان تجليل شد.
هفته كارگر از 5 ارديبهشت آغاز و تا امروز 11 ارديبهشت ماه جاري ادامه دارد.
دراستان خراسان شمالي، طبق آمار تامين اجتماعي حدود 106 هزار خانوار تحت پوشش تامين اجتماعي قرار دارند كه 60 هزار نفر از اين سرپرستان خانوارها در حوزه كار و كارگري فعاليت دارند.
در خراسان شمالي 350 واحد توليدي و صنعتي با 13 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري و 10 هزار كارگر فعال است كه طبق آمار 20 درصد از كارگران بيمه شده استان در حوزه صنعت و معدن فعاليت دارند.
6003/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها