۲۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۲۷
کد خبر: 82035248
T T
۰ نفر
گردشگر فرانسوي بر اثر حمله قلبي در ابيانه نطنز جان باخت

نطنز، كاشان- ايرنا- فرماندار نطنز از جان باختن يك گردشگر فرانسوي بر اثر حمله قلبي در روستاي تاريخي ابيانه از توابع اين شهرستان خبر داد.

يوسف حسني عصر پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: «ژاك توزو» 73 ساله، معلم بازنشسته به همراه يك گروه 20 نفره از گردشگران فرانسوي بعد از ظهر امروز براي ديدن آثار تاريخي ابيانه وارد اين روستا شده بود.
وي گفت: «توزو» كه همسر و برادرش نيز وي را همراهي مي كردند هنگام بازديد از امامزاده يحيي و عيسي (ع) روستاي ابيانه دچار حمله قلبي شد.
فرماندار نطنز افزود: پس از اطلاع از حادثه بلافاصله آمبولانس مركز فوريت هاي پزشكي به محل اعزام و وي را به بيمارستان خاتم انبياي نطنز انتقال دادند.
به گفته وي تلاش ها و اقدامات اوليه درماني تكنسين هاي مركز فوريت هاي پزشكي بر روي اين بيمار موثر واقع نشد.
حسني تصريح كرد: همراهان اين گردشگر فرانسوي از همكاري و حس انساندوستي ايراني ها به ويژه كاركنان ميراث فرهنگي و نيروي انتظامي براي نجات اين تبعه خارجي قدرداني كردند.
فرماندار نطنز همچنين يادآور شد: مقدمات انتقال جسد اين گردشگر فرانسوي براي انتقال به فرودگاه بين المللي حضرت امام خميني (ره) هم اكنون درحال انجام است.
به گفته دهيار روستاي ابيانه بيش از 300 گردشگر خارجي در هفته جاري وارد اين روستا شده اند.
محمد عادلي گفت: بيش از 136 هزار گردشگر داخلي و خارجي در تعطيلات نوروز 95 از اين روستا ديدن كردند.
ابيانه از توابع بخش مركزي نطنز و در فاصله 40 كيلومتري شمال غربي اين شهرستان در دامنه كوه كركس واقع شده است كه در مرداد 1354 با شماره ثبت 1089 به عنوان يكي از آثار ملي ايران به ثبت رسيد.
مسجد جامع ابيانه با 960 سال قدمت داراي منبر و محرابي چوبي با خط نوشته هاي كوفي، معماري بي نظير، آب و طبيعت در بقعه امامزادگان يحيي و عيسي(ع)، مسجد حاجتگاه از دوره صفويه، آسياب هاي بادي منتسب به دوران قبل از صفويه و قلعه پالاهومونه در بيرون از روستا با چشم انداز فضاي معماري پلكاني ابيانه از كنار اين قلعه از جمله آثار و ابنيه ارزشمند تاريخي اين روستاست.
7430/6136/6021

سرخط اخبار استان‌ها