۲۳ اسفند ۱۳۹۴، ۰:۲۰
کد خبر: 82000617
T T
۰ نفر
برپايي يادواره شهيدان اعلام آمادگي همه جانبه در برابر دشمنان است

قم- ايرنا - مدير حوزه هاي علميه كشوربا تاكيد بر اهميت برگزاري همايش ها و كنگره هاي مختلف با هدف گراميداشت ياد و خاطره شهدا گفت: برپايي مجالس يادواره شهدا به مفهوم اعلام آمادگي همه جانبه نظام اسلامي در برابر دشمنان است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري شامگاه شنبه در مراسم گراميداشت 22 اسفند روز شهيد و همچنين مراسم تجليل از خانواده شهيدان قم در مجتمع فرهنگي امام خميني اين استان با بيان اينكه جوانان ما گاهي از فضاي معنوي و روحاني دوران دفاع مقدس اطلاع چنداني ندارند، اظهار داشت: ما يادواره شهدا را در محضر خانواده معظم شهدا و ساير بزرگان برگزار مي كنيم تا به نسل امروز بگوئيم خط سرخ شهادت خطي است كه پيامبر اكرم(ص) آن را ترسيم كرده، و جلو دار اين خط نيز اميرالمومنين(ع)، حضرت زهرا(س) و سيدالشهدا (ع) هستند.
وي با بيان اينكه نسل جوان بايد بدانند كه دين فدايي مي خواهد، تصريح كرد: دين اسلام بواسطه انسان هاي فداكار و از جان گذشته كه جز رضايت خدا چيز ديگري در نظر نداشتند، و با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند، در اختيار ما قرار گرفته است، لذا بايد قدردان آن باشيم.
امام جمعه موقت قم با تمجيد از صبر و استقامت خانواده شهدا گفت: نسل جوان ما بايد بدانند در گذشته بر اين كشور چه گذشته، و امروز چه انسان هاي بزرگي از مردان و زنان و دختران و پسران و همسران به عنوان يادگاران آن دوران در اين جامعه زندگي مي كنند كه دعاهاي آنها موجب خير و بركت براي همگان است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن اشاره به ديگر مواردي كه به خاطر آنها براي شهيدان آئين يادواره و گراميداشت برگزار مي كنيم، تصريح كرد: ما بايد ياد شهدا را گرامي مي داريم تا از خواب غفلت بيدار شويم، چرا كه وقتي ياد شهيد مطرح مي شود و تصوير زيباي شهيد را نيز مي بينيم، فضاي روحي و ذهني ما به كلي تغيير پيدا مي كند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: با حضور در اين مراسم راه كمال و معنويت و اوج گرفتن انسان به مقامات عاليه برايمان ترسيم مي شود،و به خوبي مي فهميم كه خيلي هم نبايد سرگرم اين دنيا و لذت هاي آن شويم.
وي افزود: يكي از علت هايي كه ما ياد شهيدان را گرامي مي داريم، اين است كه اين كشور هنوز دشمن دارد، لذا ما مي خواهيم به نسل جوان و همه جامعه اين مطلب را بيان كنيم كه بايد هميشه آماده و در صحنه باشيم.
آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينكه به قول قرآن دشمنان هيچ وقت دست از سر ما برنمي دارند، تصريح كرد: مسئولان ما برجام را با طرف هاي آمريكايي و اروپايي امضا كردند ولي آنها همچنان دست از سر ما برنداشتند.
امام جمعه موقت قم همچنين با اشاره به رزمايش هاي اخير موشكي سپاه پاسداران، گفت: رزمندگان ما تا با تمام وجود آمادگي و توان رزمي خود را حفظ مي كنند و دراين راستا نيازي به كسب اجازه از هيچ كشوري ندارند.
وي با تاكيد بر اينكه دشمن هنوز يك تحريم اقتصادي را لغو نكرده دو تحريم ديگر را جايگزين آن مي كند، تصريح كرد: با توجه به تداوم دشمني هاي جريان استكبار با نظام و ملت ايران مهمترين هدف از برگزاري يادواره شهدا ترويج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه است، لذا خانواده مكرم شهيدان كه سخنانشان در جامعه تاثير گذار است و تا عمق جان ها اثر مي كند، نقش مهمي در اين زمينه دارند.
در اين مراسم چند تن از خانواده شهيدان انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي و همچنين مدافعان حرم حضرت زينب (س) مورد تجليل قرار گرفتند.
7403/ 6133

سرخط اخبار استان‌ها