۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۲۳:۳۶
کد خبر: 81968776
T T
۰ نفر
ايران پذيراي گردشگران جهان است

بلگراد-ايرنا- رئيس سازمان گردشگري خوزستان گفت: نخستين بار است كه استان خوزستان امكان حضور در غرفه ايران در نمايشگاه بين المللي گردشگري بلگراد را پيدا كرده و اميدوارم كه اين حضور چشم انداز و همكاري هاي خوبي را در زمينه گردشگري و فرهنگي با صربستان به دنبال داشته باشد.

«خسرو نشان» روز چهارشنبه در آستانه شروع نمايشگاه بين المللي بلگراد كه فردا ( پنجشنبه 29 بهمن) رسما شروع خواهد شد در گفت و گو اختصاصي با ايرنا افزود: اميدوارم كه استان خوزستان با حضور خود در اين نمايشگاه با به معرض گذاشتن بخشي از جاذبه هاي گسترده تاريخي، فرهنگي و گردشگري بتواند گردشگران صربستان را به برنامه ريزي تورهاي گردشگري براي سياحت از جاذبه هاي گردشگري خود ترغيب كند.
نشان تصريح كرد: «محمود شالوئي» رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در بلگراد برنامه شركت استان خوزستان را در اين نمايشگاه بزرگ بين المللي فراهم كرده است.
وي افزود: خوزستان با توجه به ميراث فرهنگي و گردشگري طبيعي و تنوع اقليمي و داشتن اقوام گوناگون، مي تواند مكان خوبي براي گردشگران داخلي و خارجي از جمله مردم صربستان باشد.
وي به متنوع بودن توليدات صنايع دستي خوزستان و جذابيت آنها براي مردم بخصوص خارجيان اشاره كرد و گفت: در اين نمايشگاه همچنين نمونه هايي از 29 اثر صنايع دستي كه از اصالت و جذابيت خاصي برخوردار هستند به عرصه نمايش گذاشته مي شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خوزستان همچنين به برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري از جمله نواختن موسيقي اصيل و محلي خوزستان توسط گروه موسيقي «چاووش» كه اعضاي آن از شهرهاي مختلف خوزستان است در غرفه ايران اشاره كرد و گفت: در كنار موسيقي اصيل و محلي خوزستان تصاوير، عكس، فيلمهاي مستند و تابلوهايي از جلوه هاي مختلف گردشگري استان خوزستان به نمايش گذاشته مي شوند.
وي همچنين امروز ( چهارشنبه) در نشستي با مسئولين دانشكده گردشگري بلگراد در خصوص پيش نويس توافقنامه همكاري كه روز شنبه (يكم اسفند ماه) به امضا مي رسد، توافق كرد.
نشان تصريح كرد: اين توافقنامه آغازي براي يك همكاري گسترده بين دانشكده گردشگري بلگراد با خوزستان خواهد بود و اميدواريم كه بتوانيم در زمينه هاي مختلف گردشگري با صربستان همكاري نزديكي را در آينده براي تبادل گردشگر و ديگر امور در اين زمينه برقرار كنيم.
وي همچنين در بازديد از داشنكده گردشگري بلگراد كه در آن زبان فارسي نيز براي دانشجويان از طرف رايزني فرهنگي كشورمان در صربستان آموزش داده مي شود، در جمع دانشجويان ، امكانات گردشگري ايران را تبيين كرد.
گروه موسيقي چاووش نيز با اجراي قطعاتي از موسيقي ملي، مقامي و محلي كه مورد استقبال فراوان و تشويق دانشجويان و حاضرين قرار گرفت برنامه كوتاهي را در اين دانشكده اجرا كرد.
نمايشگاه گردشگري بين المللي بلگراد كه هر ساله برگزار مي شود يك رويداد بسيار مهم در زمينه جهانگردي در منطقه جنوب شرقي اروپا محسوب مي شود و سي و هشتمين نمايشگاه بين المللي بلگراد كه تحت شعار «كجا تا كنون نرفته ايد؟» از 29 تا 2 اسفند ماه برگزار مي شود و يك هزار و 153 آژانس گردشگري از بيش از 53 كشور جهان از جمله جمهوري اسلامي ايران اماكن و جاذبه هاي گردشگري خود را معرفي و به نمايش مي گذارند.
اسلووني ميهمان ويژه سي و هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري بلگراد است كه با شعار «سبز. فعال. سلامتي» تنوع هاي مجذوب گردشگري خود را به نمايش مي گذارد.
در اين نمايشگاه همزمان دوازدهمين نمايشگاه هتل داري و همچنين هفتمين نمايشگاه سوغاتي صربستان برگزار مي شود كه محل تلاقي فرهنگ ها و سنت هاي كشورهاي مختلف است.
در غرفه جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه بزرگ بين المللي گردشگري در اين منطقه از اروپا همچنين آژانس گردشگري و سياحتي پرسپوليس متعلق به سازمان سياحتي بنياد مستضعفان كه در دو دوره گذشته حضور فعالي در اين نمايشگاه داشته با ارائه برنامه هاي پر محتوا بازديدكنندگان را با مناطق مختلف تاريخي، فرهنگي و گردشگري كشورمان آشنا خواهد كرد.
كشورمان كه براي سومين بار متوالي در نمايشگاه بين المللي گردشگري بلگراد حضور خواهد داشت، ضمن به نمايش گذاشتن صنايع دستي، منبت كاري و تصاوير زيبايي از نقاط مختلف باستاني، تاريخي و فرهنگي و پخش فيلم هاي مستند در باره كشورمان، بروشورهايي را در مورد تورهاي مختلف مسافرتي به ايران با توضيحات كامل در باره مراكر فرهنگي، تاريخي و مذهبي تهيه كرده كه ميان بازديدكنندگان پخش مي شود.
نمايشگاه بين المللي گردشگري بلگراد از سال 2003 ميلادي عضو انجمن گردشگري نمايشگاه هاي اروپا و همچنين عضو انجمن نمايشگاه هاي بين المللي تجارت جهانگردي است.
بنا بر گزارش بخش مطبوعاتي نمايشگاه بلگراد، انتظار مي رود كه بيش از 65 هزار نفر از نمايشگاه جهانگردي امسال بلگراد بازديد كنند.
محمود شالوئي رايزن فرهنگي كشورمان در صربستان همچنين پيشتر در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بلگراد با ارائه توضيحاتي در باره حضور گسترده آژانس هاي گردشگري ايران در اين نمايشگاه توضيحات مبسوطي را ارائه داد.
شالوئي اشاره كرد: علاوه بر حضور فعال و گستره آژانس گردشگري پرسپوليس، استان خوزستان به دليل بهره مندي از امكانات هاي گسترده گردشگري و قابليت هاي مهم اقليمي و جغرافيايي و همچنين توانمندي هاي اقتصادي و گردشگري اين موقعيت ممتاز را دارد كه بتواند در اين نمايشگاه فرصت هاي همكاري هاي دو جانبه را رقم بزند.
شالوئي با توجه به علاقه مندي گردشگران صربستاني براي سفر به ايران افزود: هنرمندان صنايع دستي خوزستان آثار مهمي از توليدات هنري و صنعتي خود را در قالب نمونه هاي مناسب در اين نمايشگاه عرضه خواهند كرد و در كنار آن، كارگاه هاي هنري هم داير مي كنند.
به گفته رايزن فرهنگي كشورمان در صربستان، در اين نمايشگاه، فيلم هاي مستندي از جاذبه هاي گردشگري خوزستان از طريق شبكه هاي تلويزيوني صربستان براي معرفي هر چه بيشتر و بهتر امكانات فرهنگي و اجتماعي جنوب كشور پخش خواهد شد.
اروپام**436**1565
۰ نفر

سرخط اخبار جهان