عضوارشد جنبش امل لبنان:انقلاب اسلامی،معادله نبرد با رژیم صهیونیستی را دگرگون كرد

بیروت – ایرنا – « خلیل حمدان» عضوهیات رئیسه جنبش امل لبنان تاكید كرد: سفر« انور سادات »رئیس جمهور وقت مصر به فلسطین اشغالی و همچنین امضای قرارداد كمپ دیوید منجر به بروز اختلال در معادله نبرد با رژیم صهیونیستی شد اما انقلاب اسلامی توانست تعادل را دوباره به آن بازگرداند و این حقیقت را اعلام كند كه از این پس قدرت جدیدی از حقوق عرب ها و مسلمانان به ویژه مردم فلسطین در مقابل صهیونیست ها دفاع می كند.

به گزارش ایرنا، حمدان كه در مراسم جشن جنبش امل ویژه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن می گفت، خاطرنشان كرد كه امام موسی صدر به فكر محرومان و داعیه دار جمع بین انقلابیون و آزادگان و جنبش های آزادیبخش جهان بود و این كار را پیش از همه در لبنان آغاز و همواره از حضرت امام خمینی (ره) و حركت ایشان حمایت می كرد.
جنبش امل لبنان با برگزاری مراسم باشكوه جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بیروت، از مقام شامخ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام موسی صدر و شهید دكتر « مصطفی چمران» تجلیل كرد.
در این مراسم كه دردبیرستان شهید« حسن قصیر» بیروت برگزار و با تلاوت آیاتی از قرآن كریم و نواخته شدن سرودهای ملی ایران و لبنان شروع شد، « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ،« محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران در لبنان، شیخ احمد قبلان ، محمود قماطی عضو شورای سیاسی حزب الله ، اعضای ارشد جنبش امل، تعدادی از نمایندگان مجلس لبنان ، هیاتی از تجمع علمای مسلمان لبنان و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی و ملی ، نمایندگان گروه های مقاومت و ملی فلسطین حضور یافتند.
وی در ادامه سخنان خود افزود: چشمان ما در جنبش امل با حضور مبارز برجسته دكتر شهید مصطفی چمران در لبنان و تاسیس موسسه فنی حرفه ای جبل عامل روشن شد و از این موسسه مردان انقلابی زیادی تحت نظارت وی و امام موسی صدر تربیت شدند و آموزش دیدند و در انقلاب اسلامی نقش ایفا كردند.
حمدان تصریح كرد: هیچ گاه فراموش نمی كنیم زمانی را كه سید احمد خمینی فرزند امام راحل در سال 1977 به لبنان آمد و اسلحه امل را در دست گرفت و از اقدامات قهرمانانه گروه های مقاومت لبنانی (امل) در بنت جبیل و الطیبه و مناطق سخن گفت و همچنین فراموش نمی كنیم كه امام موسی صدر آخرین مقاله خود را درباره اهداف انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (رض) و ظلم های شاه به نگارش درآورد.
عضو هیات رئیسه جنبش امل با بیان این كه ما امروز از گوهرهای گرانب های انقلاب اسلامی بهره مند می شویم و از آن توشه می گیریم، گفت كه تاریخ جهان را می توان به ماقبل انقلاب اسلامی ایران و مابعد آن تقسیم كرد، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آزادی ها محدود بود و خروج از یوغ بندگی شاه محال به نظر می رسید اما امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی خودشان شعارهای هدایتگرانه واضح و سازنده ای را مطرح كردند كه مشكلات امت اسلامی را مورد توجه قرار می داد.
وی تاكید كرد: نمی توان از انقلاب اسلامی سخن گفت اما حرفی از فلسطین به میان نیاورد، قضیه فلسطین از موضوعاتی است كه در افكار و انداشه های حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله سید علی خامنه ای همواره حاضر بوده و هست همانطور كه در اندیشه های امام موسی صدر حضور داشت.
حمدان گفت: انقلاب اسلامی با این تفكر شروع شد كه فلسطین نقطه تجمع همه عرب ها و مسلمانان است و آزادسازی آن باید در اولویت همه قرار داشته باشد و برای همین نیز حضرت امام خمینی (ره) اسرائیل را غده سرطانی دانستند كه باید ریشه آن كنده شود و امام موسی صدر نیز اسرائیل را شر مطلق نامید.
عضو ارشد جنبش امل افزود: سفر انور سادات رئیس جمهور وقت مصر به فلسطین اشغالی و همچنین امضای قرارداد كمپ دیوید منجر به بروز اختلال در معادله نبرد با رژیم صهیونیستی شد اما انقلاب اسلامی توانست تعادل را دوباره به آن بازگرداند و این حقیقت را اعلام كند كه از این پس قدرت جدیدی از حقوق عرب ها و فلسطینی ها و مسلمانان در مقابل رژیم صهیونیستی دفاع می كند.
وی اظهارداشت: دشمنی های با جمهوری اسلامی ایران زمانی شكل گرفت كه همكاری و مناسبات با رژیم صهیونیستی را قطع كرد و دفاع از فلسطین را در اولویت اصلی خود قرار داد.
حمدان در بخش دیگری از سخنان خود تاكید كرد كه لبنان قربانی تروریسمی شده است كه توسط صهیونیست ها ایجاد شده تا منافع آنها را تامین كند و تروریست ها امروز پیاده نظام رژیم صهیونیستی هستند.
عضو ارشد جنبش امل با تاكید به ضرورت حمایت از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان، خاطرنشان كرد كه در نبرد با رژیم صهیونیستی، مقاومت اصل اساسی به شمار می آید و تاكنون توانسته است لبنان را از اتفاقات فاجعه بار زیادی از جمله تجاوزهای رژیم صهیونیستی دور كند.
خلیل حمدان همچنین برای حمایت از لبنان و لبنانی ها خواستار ادامه گفت وگوهای ملی و گفت وگوهای دوجانبه بین حزب الله و حزب جریان المستقبل شد.
خاورم ** 390** 1324

سرخط اخبار جهان