۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۳۴
کد خبر: 81911146
T T
۰ نفر
واكنش خانه مطبوعات هرمزگان به نحوه رفتار يك خبرگزاري

بندرعباس -ايرنا- امنيت شغلي و رعايت اصول حرفه اي و كاري پيرامون فعالان رسانه‌ اي به ويژه خبرنگاران در كشور همواره مورد دغدغه تشكل هاي صنفي مرتبط با اين حوزه بوده است چرا كه امروز مشاهده مي شود در كشور رسانه‌ هايي هستند كه بدون توجه به اصل تامين امنيت شغلي خبرنگاران خود بعضا با آنها رفتاري غيرمحترمانه و غير استاندارد نيز دارند.

به گزارش پنجشنبه ايرنا ازخانه مطبوعات هرمزگان، در پي بروز چنين مباحثي گويا طي روزهاي گذشته يك خبرگزاري اقدام به جابجايي بدون اطلاع قبلي كادر مديريتي خود در هرمزگان كرده است كه استعفاي دسته جمعي 12 خبرنگار اين خبرگزاري در هرمزگان، تنها بخشي از تبعات و ضرر و زيان‌ هايي است كه به پيكره رسانه اي استان وارد مي‌آورد.
ضمن تاييد نكردن حركت خبرگزاري مذكور و نحوه نوع عملكرد مسئولان آن در ارتباط با تغيير سرپرست استاني خود در هرمزگان، انتظار مي‌ رود دستگاه‌ هاي مربوطه با هدف جلوگيري از اينگونه اقدامات و حفظ شان و جايگاه خبرنگاران تدابير لازم را براي بهبود قوانين مرتبط در ارتباط با حقوق خبرنگاران به رسانه‌ هاي مختلف گوشزد كنند، باشد كه شاهد تكرار اينگونه حركات و رفتار تامل برانگيز دست كم از سمت رسانه‌ هاي بزرگ و مطرح نباشيم.
شايسته نيست كه رسانه هاي معتبر كه اعتبارشان را در شهرستان‌ ها به واسطه خبرنگاراني كسب كرده اند كه تنها حرفه وشغل و كسب درآمدشان از شغل خبرنگاري بوده و بدون چشمداشت به حمايت هاي لازم صرفا به خاطر عشق و علاقه به اين حرفه مشغولند اينگونه مورد بي مهري قرار گيرند.
متاسفانه رويه بسيار بدي در استان را شاهديم كه رسانه هاي كشوري بدون هماهنگي ومعرفي افرادي كه هيچ آشنايي با الفباي خبر هم ندارند بدون مكاتبات قانوني با اداره كل ارشاد و يا تشكل صنفي اقدام به فعاليت در استانها مي كنند كه طبعا در آينده زمينه بروز مسايل سياسي و سوء استفاده هاي مالي و معنوي را فراهم خواهد كرد.
بطورقطع اينگونه رفتارها اولين و آخرين بار نخواهد بود لذا لازم است دستگاه هاي دولتي و غيردولتي نيز در اين خصوص جانب احتياط را رعايت نمايند و با استعلام از اداره كل ارشاد اسلامي يا خانه مطبوعات نسبت به داشتن مجوز فعاليت دراستان استعلامات لازم را كسب كرده سپس نسبت به همكاري با نمايندگان اينگونه رسانه ها اقدام نمايند.
6048

سرخط اخبار استان‌ها