۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲
کد خبر: 81911069
T T
۰ نفر
درگیری متخلفین شكار با محیط بانان پارك ملی گلستان

گرگان - ایرنا - مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در درگیری مسلحانه شكارچیان غیر مجاز با محیط بانان پارك ملی گلستان یكی از ماموران محیط زیست از ناحیه مچ دست دچار آسیب دیدگی شد.

احمد دباغیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این درگیری اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت محیط بانی لهندر حین گشت و كنترل در منطقه قویونلی در شرق استان به محض مشاهده چهار شكارچی متخلف كه در حال تعقیب و شكار قوچ و میش در داخل پارك ملی گلستان بودند، در صدد دستگیری آنان برآمدند كه متخلفان شروع به درگیری فیزیكی با محیط بانان كردند.
وی اضافه كرد: در این درگیری ضمن جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلف در زمینه شكار و صید، یكی از شكارچیان غیرمجاز با یك قبضه اسلحه گلوله زنی قاچاق دستگیر و سه متخلف دیگر متواری شدند.
به گفته وی متخلف دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه تحویل مقامات قضایی شد و تلاش های انتظامی و قضایی برای دستگیری سه نفر دیگر كه شناسایی شده اند، ادامه دارد.
پارك ملی گلستان بزرگترین پارك طبیعی ایران است كه حدود 90 هزار هكتار وسعت دارد، یك‌هشتم گونه‌های گیاهی، یك‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از 50 درصد از گونه‌های پستانداران كشور در این پارك وجود دارد.
در این خصوص 69 گونه پستاندار وابسته به 6 راسته، 21 خانواده و 50 سرده در پارك ملی گلستان شناسایی شده‌است، پلنگ و خرس قهوه‌ای از گوشت‌خواران بزرگ پارك ملی هستند.
دیگر پستانداران ساكن این جنگل شامل مرال، شوكا، گراز، آهوی ایرانی، گوسفند وحشی (قوچ و میش)، بز كوهی (كل و بز)، گربه جنگلی، تشی، گرگ، روباه سرخ و روباه تركمنی می‌شود، از راسته خفاش‌ها نیز تاكنون 18 گونه در این پارك شناسایی شده‌است.
1648

سرخط اخبار استان‌ها