۱۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱
کد خبر: 81862700
T T
۰ نفر
مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان همچنان به روي زائران باز است

اهواز- ايرنا- مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان همچنان پذيراي زائراني است كه به عشق ابا عبدالله الحسين (ع) راهي كشور عراق شده اند.

به گزارش خبرنگاران ايرنا مستر در مرزهاي چذابه و شلمچه مرزهاي ياد شده در روز اربعين حسيني همچنان باز است و افرادي كه داراي رواديد كشور عراق هستند در حال عبور از اين دو مرز براي رسيدن به نجف و كربلا هستند.
فرماندار دشت آزادگان در گفت و گويي اختصاصي با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: تمامي كساني كه داراي رواديد كشور عراق هستند مي توانند به كشور عراق سفر كنند و منعي براي آنان وجود ندارد.
وي وضعيت مرز چذابه را بسيار مطلوب و آرام توصيف كرد و گفت: هر چند جمعيت اصلي زائران به عراق سفر كرده اند ولي افرادي كه طي روزهاي اخير رواديد گرفته و يا خواهند گرفت مي توانند از اين مرز به عتبات عاليات سفر كنند.
جاسم مجيدي پور افزود: خوشبختانه طرف عراقي نيز همكاري خوبي با زائران عتبات عاليات داشته و هم اكنون در بستان مشغول صدور رواديد هستند.
وي گفت: تعداد افرادي هم كه روزهاي گذشته بدون رواديد به مرز چذابه مراجعه كرده بودند روز گذشته به بستان هدايت شدند كه پس از اخذ رواديد عازم عراق شدند.
وي گفت: در حال حاضر تعداد جمعيت رفت به عراق بسيار كم شده و جمعيت برگشت از طريق اين مرز طي ديشب و امروز افزايش يافته است.
آمارهاي غير رسمي حكايت از عبور 450 هزار زائر از طريق مرز چذابه دارد.
مرز چذابه در 110 كيلومتري غرب اهواز و شلمچه در 30 كيلومتري غرب خرمشهر قرار دارند.
7152/6064

سرخط اخبار استان‌ها