حیدر العبادی: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد

تهران-ایرنا- «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه پس از انتشار اخباری از سوی واشنگتن مبنی بر اعزام قریب الوقوع یگان های ویژه زمینی آمریكایی به عراق گفت: عراق به نیروهای زمینی خارجی نیازی ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، العبادی در بیانیه ای اعلام كرد: دولت عراق تاكید می كند كه هر گونه عملیات نظامی یا استقرار نیروهای بیگانه ویژه یا غیر ویژه در هر جایی از عراق بدون موافقت حكومت این كشور، هماهنگی با آن و احترام كامل به حاكمیت عراق امكان پذیر نیست.
این بیانیه نخست وزیر عراق ساعاتی پس از آن منتشر شد كه حیدر العبادی برای زیارت اربعین حسینی به شهر مقدس كربلا رفت و با نماینده آیت الله سیستانی دیدار كرد.
دبیركل سازمان بدر و فرمانده نیروهای مردمی عراق نیز روز سه شنبه، حضور نیروی زمینی آمریكا را در این كشور رد كرد و گفت: به آمریكا اجازه نخواهیم داد حالا كه از در بیرون رفته دوباره از پنجره به كشور بازگردد.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، «هادی العامری» روز دوشنبه با بیان اینكه عراق به حضور نیروی زمینی خارجی هیچ نیازی ندارد، افزود: بار دیگر تاكید می كنیم كه مخالف هرگونه پیشنهادی برای اعزام نیروی زمینی آمریكا و یا هركشور خارجی به عراق هستیم.
وی تاكید كرد، مخالفت ما با این گونه پیشنهادها و درخواست ها قطعی است و ما چنین پیشنهادهایی را به هیچ وجه نخواهیم پذیرفت.
دبیر كل سازمان بدر عراق گفت، بیش از 500 مستشار نظامی آمریكایی كه هم اكنون در عراق بسر می برند، تاكنون چه اقدامی انجام داده اند.؟
وی افزود، ملت و نیروهای مردمی عراق بازگشت آمریكایی ها را به كشورشان به هیج وجه نخواهند پذیرفت.
این در حالی است كه رسانه ها به نقل از «جان مك كین» رئیس كمیته نیروهای مسلح در كنگره آمریكا و «لیندسی گراهام» دیگر سناتور جمهوریخواه گزارش دادند كه آنها خواستار اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه برای مبارزه با داعش و افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریكایی در عراق به 10هزار نفر شده اند.
شبس**9241**1613
۰ نفر

سرخط اخبار جهان