۹ آذر ۱۳۹۴، ۲۳:۵۸
کد خبر: 81861097
T T
۰ نفر
مديركل حج و زيارت خوزستان:صدور رواديد كربلا تا صبح سه شنبه در خوزستان ادامه دارد

اهواز - ايرنا - مديركل حج و زيارت استان خوزستان گفت:به منظور سهولت تردد زائران اربعين از مرز چذابه صدور رواديد كربلا تا صبح سه شنبه به صورت يك سره در شهرهاي بستان ، سوسنگرد ، خرمشهر و اهواز در خوزستان ادامه دارد.

به گزارش ايرنا ناصر حويزاوي دوشنبه شب در جمع زائراني كه قصد عبور از مرز چذابه بدون گذرنامه معتبر و رواديد را داشتند افزود: مراكز صدور رواديد در شهرهاي بستان و سوسنگرد با همكاري مقامات عراقي تعطيل نشده و تا صبح فردا (سه شنبه) كار صدور رواديد را انجام مي دهند.
وي با بيان اينكه مراكز صدور رواديد در خوزستان تعطيل نشده اند افزود:خروج از مرز بدون پاسپورت و رواديد ممنوع بوده و نيروي انتظامي و هنگ مرزي مستقر در مرز چذابه اجازه خروج غيرقانوني را نخواهند داد.
مديركل حج و زيارت خوزستان از زائران اربعين حسيني كه تاكنون موفق به دريافت رواديد نشده اند خواست با مراجعه به مراكز صدور رواديد در بستان و سوسنگرد نسبت به تهيه رواديد اقدام كنند تا با آرامش و به صورت قانوني راهي كربلاي معلي شوند.
رييس انتظامات پايانه مرزي چذابه نيز ضمن دعوت زائران به آرامش و تخليه محوطه پايانه مسافري چذابه گفت:نيروي انتظامي حسب وظيفه افرادي را كه بدون رواديد قصد خروج از مرز را دارند دستگير مي كند.
سرهنگ فاطمي افزود:مقامات عراقي نيز اجازه ورود زائران بدون پاسپورت و رواديد را نمي دهند.
يك مقام مسئول از مقامات عراقي نيز به زبان عربي خطاب به زائران فاقد رواديد به آنان قول داد در صورت همكاري با انتظامات همه را از مرز راهي كربلا كند.
در پي ازدحام زائران اربعين حسيني در پايانه مسافري چذابه در سه شنبه شب نيروهاي انتظامي با كمك هنگ مرزي موفق به متفرق كردن زائران شدند.
برخي زائران معترض همچنين اصرار مي كنند تا بدون تشريفات قانوني به كربلا بروند چيزي كه تاكنون مسئولان به شدت با آن مخالفت كرده و بر خروج قانوني تاكيد دارند.
پايانه مرزي چذابه در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز مركز استان خوزستان قرار دارد.
6068/6065

سرخط اخبار استان‌ها