۸ آذر ۱۳۹۴، ۲۰:۰۰
کد خبر: 81859267
T T
۰ نفر
برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های هنرهای تجسمی

تهران- ایرنا- نخستین نمایشگاه توانمندی های حوزه هنرهای تجسمی ایران (1st. IRAN ARTEX) از برنامه های هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر دی ماه امسال برگزار می شود.

به گزارش عصر یكشنبه گروه فرهنگی ایرنا، نمایشگاه توانمندی های حوزه هنرهای تجسمی ایران با هدف معرفی فعالان و ارائه دستاوردها، توانمندی ها و ظرفیت های متنوع تولیدی، خدماتی، بازرگانی، علمی، آموزشی، پژوهشی، كارآفرینی، نرم افزاری و سخت افزاری، انتشاراتی، اطلاع رسانی و سایر حوزه های مرتبط با هنرهای تجسمی كشور، در راستای شناسایی فرصت های رونق بخشی اقتصاد هنرهای تجسمی برگزار می شود.
انجمن ها، تشكل ها، صنوف، سازمان های دولتی، غیر دولتی، نگارخانه ها، موزه ها، مراكز علمی، آموزشی و پژوهشی، بازرگانان، تولیدكنندگان و فعالان مرتبط با هنرهای تجسمی می توانند تا پایان آذرماه در سایت جشنواره تجسمی فجر به نشانی www.ivafestival.ir با مطالعه و تكمیل فرم ثبت نام در این نمایشگاه شركت كنند.
نخستین نمایشگاه توانمندی های حوزه هنرهای تجسمی ایران به دبیری كوروش مالمیر پیش از برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، این جشنواره به دبیری مجتبی آقایی از سوی مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همكاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با هدف معرفی ایده ها و آفرینش های اصیل و خلاق هنری بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

** دومین جشنواره هنرهای تجسمی پاراتور برگزار می‌شود
دومین جشنواره هنرهای تجسمی پاراتور با محوریت سفر و معلولیت با هدف ارتقاء سطح كیفی و كمی زندگی معلولان، جانبازان و سالمندان برگزار می‌شود.
به گزارش سازمان میراث فرهنگی، این جشنواره توسط انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولین پارس و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با 8 موضوع، سفر و معلولیت، وسایل نقلیه برون شهری، درون شهری، پایانه ها و مناسب سازی آنها برای معلولان و جانبازان، اوقات فراغت و معلولیت، اماكن اقامتی و مناسب سازی آنها برای سفر معلولان و جنابازان، سفر، زیارت و معلولیت، ایرانگردی، جهانگردی و معلولیت، مبلمان شهری و معلولیت و سفر، هیجان، شادی و معلولیت برگزار می شود.
جشنواره هنرهای تجسمی پاراتور با هدف ارتقاء سطح كیفی و كمی زندگی معلولان و جانبازان، حركت از كثرت به وحدت معلولان و جانبازان، ایجاد فضای نشاط و روحیه بخش هنری برای جامعه معلولان، شناسایی توانمندی ها و استفاده بهینه از آنها، حضور معلولان و جانبازان در صحنه های اجتماعی، جلب توجه مسئولان به مشكلات و معضلات این قشر از جامعه و اصلاح نگرش عمومی به جامعه معلولات و جانبازان و در 3 رشته هنری، پوستر، عكس و كاریكاتور برگزار خواهد شد.
براساس مقررات عمومی، شركت در این جشنواره برای تمامی هنرمندان آزاد است، هر شركت كننده می تواند در هر رشته حداكثر 3 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال كند، آثار برگزیده توسط هیات داوران پس از اعلام نتایج و اهدای جوایز در نمایشگاه مجازی و نمایشگاه آثار برتر به نمایش درخواهد آمد.
علاقه مندان می توانند برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره 09329339271 و یا ایمیل paratourfest@gmail.com تماس حاصل كنند.

** كارگاه طراحی پوستر ایدز برگزار می شود
در حاشیه برگزاری مسابقه طراحی پوستر ایدز كه به مناسبت روز جهانی این بیماری و با هدف ضرورت آموزش همگانی در زمینه پیشگیری و كنترل ویروس اچ.ای.وی (ایدز) است، ورك شاپ طراحی پوستر ایدز در شیراز برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی موسسه آوای هنر سلامت، محمد حمزه ای دبیر مسابقه طراحی پوستر ایدز كه با حمایت دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در این موسسه برگزار می شود، از همكاری دانشكده هنر و معماری شیراز با این وزارتخانه خبر داد.
در حاشیه برگزاری این مسابقه، با امضای تفاهم نامه ای كه با انجمن علمی دانشجویان گرافیك دانشكده هنر و معماری دانشگاه شیراز صورت گرفته، ورك شاپ طراحی پوستر با شعار «درمان اچ آی وی (ایدز) كلید پیشگیری است، بیماران را برای درمان حمایت كنیم» برگزار می شود. پوسترهای خلق شده در این كارگاه، در مسابقه و نمایشگاه این رویداد هنری، شركت داده می شوند.
زمان برگزاری این ورك شاپ شنبه 14 آذر ماه از ساعت 9 تا 12 صبح در دانشكده هنر و معماری دانشگاه شیراز اعلام كرده است.

** نمایشگاه گروهی عكس اربعین حسینی در حوزه هنری
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی، نمایشگاهی از آثار عكاسانی كه به كربلا سفر كرده بودند در گالری شماره یك خانه عكاسان ایران، واقع در حوزه هنری، برگزار شده است.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشگاه كه شامل 27 عكس است، از زوایای مختلفی به اربعین حسینی در كربلا پرداخته و بیننده را در این سفر معنوی با خود همراه می كند.
در این 27 عكس، تصاویری از پیاده روی زائران در مسیر كربلا، نذورات، عزاداری قشرهای مختلف، اماكن متبركه و ... به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه عكس اربعین حسینی، شنبه هفتم آذرماه افتتاح شد و علاقه مندان می توانند تا بیست و پنجم آذرماه از ساعت 9 تا 18 (به جز پنجشنبه ها و روزهای تعطیل) از این آثار دیدن كنند.
فراهنگ**9362**1805** 1569
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ