۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۳
کد خبر: 81857720
T T
۰ نفر
نیروهای پیشمرگ كرد، حمله شیمیایی عناصر داعش را دفع كردند

تهران-ایرنا- فرماندهی نیروهای پیشمرگ كرد اقلیم كردستان عراق روز شنبه اعلام كرد كه نیروهای پیشمرگ موفق شدند حمله شیمیایی تروریست های داعش را در جنوب اربیل دفع كنند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از اربیل،‌ فرماندهی نیروهای پیشمرگ كرد در محور مخمور-كویر اقلیم كردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام كرد كه تروریست های داعش در این محور،‌ قصد داشتند جمعه شب گذشته دو خمپاره حاوی مواد شیمیایی را به سوی خطوط مقدم جبهه نیروهای پیشمرگ شلیك كنند.
در این بیانیه آمده است:‌ یكی از یگان های ویژه نیروهای پیشمرگ توانست تلاش تروریست ها را در شلیك این دو خمپاره ناكام بگذارد.
فرماندهی اربیل همچنین افزود: یگان مهندسی وابسته به نیروهای پیشمرگ توانستند این دو خمپاره را خنثی كنند.
بر اساس این گزارش،‌ فرماندهی نیروهای پبشمرگ كرد در محور كویر- مخمور برای اولین بار در ماه آگوست (مرداد- شهریور) گذشته اعلام كرد كه داعش از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای پیشمرگ استفاده كرده و با 45 خمپاره دارای كلاهك شیمیایی مواضع پیشمرگ را هدف قرار داده است كه در اثر آن شماری از نیروهای كرد زخمی شدند.
این در حالی است كه نیروهای ویژه نظامی آمریكا، فرانسه و آلمان نیز پس از این حملات،‌ اعلام كردند كه نیروهای پیشمرگ كرد در معرض حملات شیمیایی داعش قرار گرفتند.
داعش ازخرداد ماه سال گذشته تاكنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های زیادی در این مناطق مرتكب شده است.
خاورم**9329**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان