۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85482542
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون نخست‌وزیر اسلواکی: جان «رابرت فیکو» دیگر در خطر نیست

تهران- ایرنا- معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسلواکی گفت: جان «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی دیگر در خطر نیست و پیش‌بینی درباره روند بهبودی او، مثبت است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، رابرت کالینیاک با بیان اینکه «جان فیکو دیگر در خطر نیست»، تاکید کرد: «در روزهای اخیر معجزه‌ای در شهر «بانسکا بیستریتسا» [در بیمارستانی که نخست‌وزیر اسلواکی در آن بستری است] رخ داده است.»

طبق این گزارش، فیکو از روز چهارشنبه تاکنون ۲ عمل جراحی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

مقام‌های بیمارستان بانسکا بیستریکا ابراز امیدواری کردند که روند بهبودی فیکو با موفقیت انجام شود، با این حال تاکید کردند که وضعیت وی همچنان بسیار وخیم است.

دفتر نخست وزیر اسلواکی روز چهارشنبه اعلام کرد که نخست‌وزیر این کشور «در تلاشی برای ترور» مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

زوزانا چاپوتووا رئیس‌جمهوری اسلواکی بی درنگ پس از انتشار خبر سوء قصد (تیراندازی) به جان فیکو ۵۹ ساله، این حمله را تایید کرد.

یک خبرنگار خبرگزاری اسلواکی نیز اعلام کرد که چندین گلوله در شهر «هاندلوا» در حدود ۱۱۰ مایلی شمال شرقی «براتیسلاوا» پایتخت این کشور شلیک شده است.

این خبرگزاری گزارش داد که فیکو پس از برگزاری نشست دولت، زمانی که در معرض دید عموم قرار گرفت، هدف تیراندازی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha