۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۶
کد خبر: 81857379
T T
۰ نفر
ایجاد مانع در برابر دید دوربین ترافیك، پیگرد قضایی دارد

تهران- ایرنا- رییس مركز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با هشدار به راكبان موتورسیكلت و یا عابران پیاده ای كه به عمد موجب كور شدن دید دوربین ثبت تخلفات نسبت به خودروهایی كه وارد یا خارج محدوده ترافیك می شوند، گفت: این افراد مجرم بوده و پس از شناسایی و به دلیل معاونت در جرم به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرهنگ مراد مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برخورد پلیس با خودورهایی كه پلاك ناخوانا و یا مخدوش دارند، افزود: جریمه این خودروها 400 هزار ریال است.
وی تصریح كرد: اگر فردی در اعداد و ارقام پلاك خودرو تغییری ایجاد كند به دلیل آنكه هویت و اصالت خودرو را دچار اشكال كرده، طبق قانون مرتكب جرم شده و با وی برخورد قانونی می‌شود.
سرهنگ مرادی تاكید كرد: ناخوانا بودن پلاك ناشی از دستكاری اعداد و ارقام، جرم محسوب می‌شود و در این رابطه 27 هزار و 616 خودرو با پلاك مخدوش از ابتدای سال جاری تاكنون توقیف شده است.
وی گفت: برخورد پلیس راهور با رانندگانی كه به عمد پلاك خودروی خود را مخدوش و یا دستكاری می كنند قاطع است چرا كه این عمل از مصادیق بارز جرم محسوب می شود.
سرهنگ مرادی به اهمیتی كه قانونگذار در ماده 720 قانون جزای اسلامی برای پلاك خودرو به عنوان یكی از اركان اصالت آن قائل شده اشاره كرد، افزود: مطابق با این قانون هر كس در اعداد، ارقام و مشخصات پلاك وسیله نقلیه تغییراتی ایجاد و آن را از وضعیت اصلی خود خارج كند به حبس 6 ماه تا یك سال محكوم خواهد شد.
وی خاطر نشان كرد: ماموران پلیس راهور پایتخت به محض مشاهده وسایل نقلیه با پلاك مخدوش مراتب را صورت جلسه و مستند كرده، وسیله نقلیه را توقیف و راننده را به مرجع قضایی معرفی خواهند كرد.
سرهنگ مرادی افزود:در هشت ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان توقیف خودروها با پلاك مخدوش 128 درصد افزایش داشته است.
این مقام انتظامی تاكید كرد: پوشاندن پلاك و دستكاری پلاك با هر عنوان و ابزار در قانون جرم تلقی شده و مجازات حبس 6 ماهه تا یك ساله را در پی دارد چرا كه دستكاری پلاك هویت خودرو را دچار اخلال می‌كند.
وی همچنین استفاده از تجهیزات هوشمند و دوربین‌های نظارتی را برای شناسایی متخلفان این حوزه یادآور شد.
تهرام/281//1348

سرخط اخبار سیاست