توانمندي ايران در نزديك ترين مرز ساير كشورها به نمايش گذاشته مي شود

بجنورد- ايرنا- فرمانده موشكي نيروي دريايي راهبردي ارتش جمهوري اسلامي ايران بر جايگاه بين المللي اين نيرو تاكيد كرد و گفت: كشور ما به اين توانمندي دست يافته است كه در دورترين نقطه در دريا توانمندي هاي خود را به نمايش بگذارد.

به گزارش ايرنا امير دريادار دوم علي وفادار جمعه شب در گراميداشت هفتم آذر سالروز حماسه آفريني ناو موشك انداز هميشه قهرمان پيكان در خراسان شمالي اظهار كرد: تمامي كشور هايي كه به دريا راه دارند مي توانند تا نزديك ترين مرز كشورها حضور يابند و توانمندي خود را به نمايش بگذارند.
وي افزود: اين قدرت بين المللي در تمامي كشور ها وجود ندارد اما ايران اسلامي با تجهيزات نظامي موشكي در دورترين نقطه از كشور و نزديك مرز ساير كشورها اين مهم را به نمايش مي گذارد كه اين امر باعث شده است ايران در عرصه بين المللي جايگاهي ويژه داشته باشد.
وي به سخنان رهبري در خصوص جايگاه نيروي دريايي ارتش كه فرمودند نيروي دريايي نيروي است كه هم سياسي، و بين المللي و هم نظامي اشاره اي كرد و گفت: نيروي دريايي در هر سه مهم نقش اساسي دارد.
وي به ساخت ناوهاي موشك انداز و سلاح هايي كه بر روي اين ناوها نصب مي شود نيز اشاره كرد و افزود: اين مهم نياز به علم و تخصص بالا دارد كه در ايران با تلاش هاي دانشمندان جوان به درجه اي از توانمندي رسيده ايم كه بدون نياز به كشورهاي ديگر تجهيزات نظامي خواهيم ساخت و بسياري از مراكز علمي و پژوهشي در اين راه شركت داشته اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: نيروي دريايي مي تواند به سياسيون نيز كمك كند.
وفادار هدف از اين سفر را نيز تجليل از رشادت ها و دلاورمردي هاي نيروي دريايي در دوران دفاع مقدس، تجليل از پيشكسوتان و بازنشستگان و ديدار با خانواده شهدا عنوان كرد.
وي راه اندازي نمايندگي نيروي دريايي در اين استان را نيز از ديگر اهداف سفر خود ذكر كرد و افزود: از مسئولان درخواست تامين مكان براي راه اندازي اين نمايندگي را داريم تا هرچه زودتر در استان تشكيل شود.
وي گفت: جوان هاي با انگيزه و داوطللب خدمت در نيروي هاي مسلح و به ويژه نيروي دريايي در اين استان نيز جذب خواهند شد.
وي همچنين از مسئولان استان خراسان شمالي خواست تا ميداني از شهر بجنورد مركز استان را به نام شهيد نيروي دريايي مزين كنند كه نمادي نيز براي اين امر تهيه خواهد شد.
نماينده مردم بجنورد در بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به هشت سال جنگ تحميلي و تلاش نيروي دريايي در آن دوران گفت: نيروي دريايي صدام فكر مي كرد كه با حضور در ايران رشادت ها خواهد كرد اما خود براي هميشه خانه نشين شد.
قاسم جعفري اظهار كرد: با جان فشاني ها و تلاش هاي نيروي دريايي ايران اسلامي در دوران هشت سال دفاع مقدس بسياري از تجهيزات صدام منهدم شد و مابقي نيز گوشه نشين شدند.
وي همچنين به حقوق و مزاياي نيروي هاي ارتشي و به ويژه نيروي دريايي اشاره اي كرد و گفت: با توجه به شرايط سختي كه ارتش دارد اما از حقوق و مزاياي مناسبي برخوردار نيستند.
وي اظهار كرد: در مجلس آينده بايد فراكسوين ارتش در راستاي حمايت از اين قشر تشكيل شود .
وي افزود: هم اكنون پايان مجلس است خيلي پيگيري اين موضوع جالب نيست اما بايد در بحث معيشت و مسكن براي اين قشر در مجلس آينده كار شود.
وي حقوق بازنشستگان اين نيروها را پايين دانست و گفت: ما بايد براي اين قشر و بخصوص بازنشسته ها كار انجام دهيم.
وي از كارت ايثار نيز انتقاد كرد و گفت: اين كارت به بازنشسته ها داده شده است اما هيچ مزايايي در آن وجود ندارد.
وي افزود: در رابطه با كساني كه در روزهاي سخت به درد مردم مي رسند بايد براي آنان، كار انجام داد.
وي با بيان اينكه در آموزه هاي ديني ما بسيار بر تجليل از رشادت هاي جهادگران تاكيد شده است افزود: در موزه بسياري از كشور ها احترام زيادي به كشته شدگان در جنگ دارند بايد اين مهم در كشورمان حتي از آن كشور ها پررنگ تر شود.
وي گفت: با وجود مشكلات هم اكنون بايد به كساني كه در روزهاي سخت به آنان نياز داريم، توجه كنيم.
وي بر مديريت درست و رفع تبيعض ها تاكيد كرد و افزود: هر گونه ناروايي و تيعيض ها بايد رفع كرد.
در اين آيين گراميداشت حماسه سازان از خانواده هاي معظم شهدا، بازنشستگان و پيشكسوتان نيروي دريايي در استان خراسان شمالي تقدير شد.
اين آيين با حضور مسئولان كشوري و استاني در مجتمع آموزشي و رفاهي معلم در بجنورد مركز استان خراسان شمالي برگزار شد.
خراسان شمالي در هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 777 شهيد تقديم انقلاب كرد.ك/2
3007/1744

سرخط اخبار استان‌ها