۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۷
کد خبر: 81825742
T T
۰ نفر

وداع تلخ پرسپوليس با جام حذفي

۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۰۷
کد خبر: 81825742
وداع تلخ پرسپوليس با جام حذفي

ايرنا- تيم فوتبال پرسپوليس تهران با وجود تلاش فراوان با قبول شكست 2 بر صفر مقابل ذوب آهن اصفهان از گردونه مسابقات جام حذفي باشگاه هاي كشور كنار رفت.

به گزارش ايرنا، تيم هاي فوتبال ذوب آهن و پرسپوليس عصر امروز (چهارشنبه) در مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي باشگاه هاي كشور با قضاوت يداله جهانبازي در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف يكديگر رفتند كه بازيكنان دو تيم در 90 دقيقه بازي هيچ گلي نكاشتند.
در وقت اضافه دوم اما پرسپوليس كه دقايق طولاني را با يك بازيكن كمتر بازي مي كرد با وجود ارائه نمايش خوب نتوانست مانعي براي تيم تحت هدايت يحيي گل محمدي باشد و در نهايت نتيجه را 2 بر صفر به ذوب آهن واگذار كرد.
شاگردان يحيي گل محمدي بازي را هجومي آغاز كرده و با گردش توپ در ميانه ميدان به دنبال رسيدن به دروازه حريف بودند. و همين مساله سبب شد تا هافبك هاي پرسپوليس چند خطاي متوالي را انجام دهند و در نهايت محسن مسلمان در دقيقه دهم نخستين كارت زرد را دريافت.
نخستين صحنه حساس در دقيقه چهاردهم شكل گرفت كه اميد عاليشاه در ضدحمله اي سريع چند مدافع ذوب آهن را از پيش روي خود برداشت اما شوت او از كنار دروازه ميزبان به بيرون رفت.
در دقيقه بيستم و دوم، ذوب آهن حمله اي را تدارك ديد كه توپ در بيرون از محوطه جريمه به سينه ايمان صادقي برخورد كرد كه داور به اشتباه تشخيص داد كه دروازه بان ميهمان توپ را با دست لمس كرده و او را اخرج كرد.
پس از اين اخراج برانكو به اجبار محسن مسلمان را از بازي بيرون كشيد تا مرتضي قديمي پور دروازه بان جوان پرسپوليس درون دروازه قرار بگيرد و در نهايت نيمه نخست اين ديدار حساس با تساوي بدون گل پايان يافت .
در نيمه دوم ، ذوب آهن با توجه به داشتن يك بازيكن بيشتر به دنبال گل برتري بود و همين امر سبب شد تا يحيي گل محمدي مرتضي تبريزي مهاجم تازه نفس خود را جانشين وليد اسماعيل كند.
از سوي ديگر ايوانكوويچ كه جري بنسون را كم كار مي ديد، علي عليپور جوان را به جاي او به زمين فرستاد.
در دقيقه 62 فرشاد احمدزاده دو مدافع ذوب آهن را جا گذاشت اما در زدن ضربه نهايي دقت لازم را نداشت.
بلافاصله ذوب آهن در آستانه گلزني قرار گرفت كه محمد انصاري اجازه گلزني به مرتضي تبريزي نداد.
در دقيقه 65، مهدي رجب زاده از سوي مدافعان پرسپوليس متوقف شد و درحاليكه همگان انتظار اعلام ضربه پنالتي را داشتند، يداله جهانبازي از اين صحنه گذشت.
در دقيقه 68 كه حملات ذوب آهن گسترده شده بود، برانكو در تعويضي محتاطانه، لوكا ماريچ را به جاي فرشاد احمدزاده به ميدان فرستاد.
در دقيقه 78، پرسپوليس دو فرصت عالي براي گلزني به دست آورد كه اميد عاليشاه و كمال كاميابي نيا در گشودن دروازه ذوب آهن ناكام بودند.
درحاليكه ذوب آهن در 20 دقيقه پاياني بشدت حمله مي كرد، پرسپوليس با روش كاملا تدافعي به دنبال حفظ دروازه و استفاده از ضدحملات بود.
در نهايت سوت يداله جهانبازي در پايان 90 دقيقه به نشانه تساوي بدون گل به صدا در آمد تا وقت هاي اضافه و شايد ضربات پنالتي تيم راه يافته به نيمه نهايي را مشخص كند.
در وقت اضافه بازيكنان پرسپوليس ديگر توان دفاع از دروازه خود را نداشتند و در دقيقه 107 اشتباه مرتضي قديمي پور سبب شد تا مرتضي تبريزي گل نخست را به ثمر برساند.
در دقيقه 115 اشتباه فاحش رضا نورمحمدي سبب شد تا رضا شكاري مهاجم تازه وارد ذوب اهن دومين گل تيمش را به ثمر برساند كه اين نتيجه تا پاياني باقي ماند.
ذوب آهن قهرمان فصل گذشته جام حذفي در مرحله نيمه نهايي به مصاف برنده ديدار راه اهن تهران با سپاهان اصفهان مي رود.
تركيب ذوب آهن اصفهان:
رشيد مظاهري، وليد اسماعيل(مرتضي تبريزي)، هادي محمدي، قاسم حدادي فر، كاوه رضايي، احسان پهلوان، مهدي مهدي پور، علي حمام(محمدرضا حسيني)، حجت حق وردي، دانيال اسماعيلي فرد(رضا شكاري) و مهدي رجب زاده.
تركيب پرسپوليس تهران:
ايمان صادقي(اخراج در دقيقه 22)، محسن بنگر، عليرضا نورمحمدي، محمد انصاري، وحيد حيدريه، فرشاد احمدزاده(لوكا ماريچ)، كمال الدين كاميابي نيا، احمد نوراللهي، اميد عاليشاه، محسن مسلمان(مرتضي قديمي پور) و جري بن سون(علي عليپور).
7153783** 1701
0/ 8114/ 1339

سرخط اخبار استان‌ها