۵ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۰۰
کد خبر: 81814794
T T
۰ نفر
وقتي مسؤولان پرورش اندام استان و مشهد يكديگر را مقصر مي‌دانند

روزنامه قدس در ويژه نامه روز سه شنبه قدس خراسان به شماره 7967 گزارشي با عنوان ' ' به قلم ' مهيار صالح' منتشر كرده است.

برعكس خيلي از رشته‌ها كه مديريت آن رشته معمولاً بر عهده هيأت استان است و هيأت هاي ورزشي در مشهد يا وجود خارجي ندارند يا اينكه اگر هم هستند، چندان كارايي و حضوري در عرصه ورزش مشهد ندارند، شرايط براي رشته پرورش اندام و بدنسازي خراسان رضوي و مشهد شرايطي خاص و البته جالب توجه است.
هيأت پرورش اندام استان زير نظر و مديريت نكاحي اداره مي‌شود و از زمان حضور وي بر مسند رياست اين هيأت بجز چند ماه ابتدايي معمولاً تنش‌هايي بين اين هيأت و هيأت پروش اندام مشهد وجود داشته و دارد.
هر چند كه اين تنش‌ها تا چندي قبل چندان آشكارا نبود، اما با اظهارات بهرام نكاحي كه در نشستي رسانه‌اي به انتخاب مسعود بيدختي به عنوان رئيس هيأت مشهد انتقاد كرده و گفته بود، متأسفانه انتخابي كه در هيأت مشهد شكل گرفت، انتخاب مطلوبي نبود و رئيس اداره ورزش و جوانان مشهد از اين فضايي كه به وجود آمده است، اظهار ناراحتي كردند و قرار شد يك جلسه خدمت آقاي صبوريان برسيم تا اين مشكل را برطرف كنيم.با اين اظهار نظر اختلافات بين هيأت استان و مشهد كاملا آشكار شد!

*اختلاف با شخص رئيس هيأت استان
مسعود بيدختي، رئيس هيأت پرورش اندام و بدنسازي مشهد در خصوص اظهارات نكاحي به خبرنگار ما گفت: ما در مشهد با هيأت استان و نحوه تعامل با آن مشكلي به لحاظ كاري و ارتباطات نداريم، فقط مشكلي كه هست با شخص آقاي نكاحي است. ايشان از وقتي كه آمدند با تك رويي هايي كه داشتند خيلي از سرمايه‌هاي اين رشته را از پرورش اندام دور كردند و نتيجه آن ايجاد دو دستگي و اختلاف در بين خانواده پرورش اندام و بدنسازي مشهد و استان شد.
وي با اشاره به اينكه اوايل حضور نكاحي در هيأت استان به عنوان نايب رئيس در هيأت استان فعاليت داشته اظهار داشت: ابتداي حضور آقاي نكاحي در هيأت استان به گمان اينكه او مي‌تواند شرايط پرورش اندام را بهبود ببخشد در سمت نايب رئيسي هيأت در كنارش بودم، اما چيزي نگذشت كه فهميدم در همه كارها بايد حرف حرف آقاي نكاحي باشد و نظرهاي ديگران برايش مهم نبود.
من هم چون دوست نداشتم مترسك باشم، از سمتم كنار كشيدم؛ اتفاقي كه الان براي دبير هيأت استان افتاده است و عملاً هيچ حدود اختياراتي ندارد.

*تغييرات عامل اصلي اختلاف
بيدختي در پاسخ به اين پرسش كه رئيس هيأت استان مدعي شده شما از مقررات موجود در روابط بين هيأت استان و مشهد تمكين نمي‌كنيد، گفت: بايد ديد برداشت ايشان از موضوع تمكين چيست؛ اگر نظر ايشان اين است كه با در خواستي كه داشتند در ابتداي آمدنم، بايد تمام مسؤولان كميته هاي هيأت مشهد بر كنار شوند و افرادي كه رئيس هيأت استان مي‌گويد جايگزين شوند، من از اين مورد تمكين نكردم و نمي‌كنم هر چند كه از زماني كه اين مورد مطرح شد، اختلافات بين ما و هيأت استان بالا گرفت و تا الان نيز هر كاري از دستشان بر آمده انجام دادند تا هر طور كه شده فعاليت هيأت مشهد را متوقف كنند.
براي مثال هر مسابقه اي كه قرار بود، برگزار كنيم، هيأت استان تا آخرين لحظه مخالفت كرده و جلو برگزاري آن را گرفته است همچنين هر كلاس آموزشي و كارگاهي هم كه مي‌خواستيم براي مربيان مشهد برگزار كنيم از طرف هيأت استان كارشكني و مخالفت شده است.
اين در حالي است كه تا جايي كه ما اطلاع داريم هيأت استان تا الان كه 7 ماه از شروع سال مي‌گذرد، حدود 300 نفر در كلاس‌هاي آموزشي استان شركت كردند كه چيزي حدود 90 ميليون تومان درآمد اين كلاس‌ها از محل ثبت نام‌ها بوده بدون هيچ هزينه‌اي كه هيأت براي ورزش پرورش اندام داشته باشد؛ اين در آمدها كجا مي‌رود، كسي خبر ندارد.
وي در ادامه افزود: با در آمدهايي كه هيأت استان داشته در 3 سال گذشته حتي يك ريال به ورزشكاران ما كه قرار بوده در مسابقات شركت كنند پرداخت نشده است و با اين روند خيلي از آن‌ها مجبور شدند با حمايت شهرها و استان هاي ديگر در مسابقات شركت كنند.

*هيأتي كه هيأت استان قبولش ندارد
بيدختي همچنين اظهار داشت: از ديد آقاي نكاحي هيأت پرورش اندام مشهد هيچ موجوديتي ندارد، اين در حالي است كه مشهد يكي از قطب هاي پرورش اندام كشور به حساب مي‌آيد؛ بهترين‌هاي اين رشته بيشتر مشهدي هستند، ضمن اينكه تا قبل از اينكه من و همكارانم در هيأت مشهد مشغول شويم، تمام اسم و رسم هيأت مشهد در يك مهر كه آن هم در دست آقاي ساقي بود، خلاصه مي‌شد! اما الان هم جا و مكان مناسبي دارد و هم افرادي با اسم و رسم و شناخته شده در آن با عنوان كميته هاي مختلف فعاليت دارند كه به جرأت مي‌توانم بگويم از نفرهايي كه در هيأت استان كار مي‌كنند هم شناخته شده ترند و هم تجربه و افتخارات بيشتري دارند.

*خلأ نبود مربي در پرورش اندام مشهد
رئيس هيأت پرورش اندام مشهد در ادامه در خصوص مواردي از جمله روي آوردن بانوان به ورزش حرفه‌اي پرورش اندام در برخي از باشگاه‌هاي مشهد، وجود مكمل‌هاي قاچاق و غيراستاندارد و همچنين باشگاه و مربيان بدون مجوز گفت: در بحث بانوان بايد بگويم هنور مورد مستندي در اين خصوص ديده نشده است و ما ازآن خبر نداريم.
در مورد مكمل‌ها هم هميشه مباحث مختلفي وجود داشته و دارد، اما اين را هم بايد بگويم با نظارتي كه در اين مورد مي‌شود، موضوع مكمل‌ها دارد به سرانجام مي‌رسد و جلو قاچاق و فروش غير مجاز آن گرفته مي‌شود و نهايت اينكه چيزي حدود 1100 باشگاه در حال حاضر در مشهد فعاليت دارند كه بين 700 تا 800 باشگاه آن مجوز دارند، اما در بحث مربيان بايد بگويم در حال حاضر كمبود مربي مجوز دار و كلاس ديده در باشگاه‌ها احساس مي‌شود و در حالي كه بايد حدود 5000 مربي داشته باشيم، تقريباً چيزي بين 400 تا 500 مربي مجوز دار و فعال در باشگاه هاي مشهد مشغول هستند كه اين خلأ بشدت در اين مورد احساس مي‌شود.ك/1
7496

سرخط اخبار استان‌ها