گردشگری اولویت نخست طرح جامع گلستان/ پرداخت كسری حقوق كارمندان از اعتبارات عمرانی

گرگان - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: توجه به رونق صنعت گردشگری با هدف ارزش افزوده و ایجاد مشاغل پایدار اولویت نخست طرح جامع توسعه همه جانبه این استان است.

محمود ربیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد: برای رونق صنعت گردشگری در گلستان ظرفیت های اولیه از جمله جنگل، مرتع و ساحل وجود دارد و باید برای تبدیل آن به فرصت جذب سرمایه گذار و گردشگر برنامه ریزی كرد.
وی گفت: البته در كنار رونق گردشگری گلستان از سرمایه گذاری در حوزه صنعت و كشاورزی غافل نخواهیم شد زیرا توجه به این دو حوزه نیز نیاز مبرم استان به شمار می رود.
ربیعی افزود: نقشه جامع هر شهرستان از استان گلستان نیز با توجه به ظرفیت های آن اولویت بندی و سرمایه گذاری خواهد شد.
استان گلستان واقع در شمال كشور با افزون بر 20 هزار كیلومتر مربع وسعت با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه به خاطر قرار گرفتن در مسیر زائران حرم مطهر امام هشتم (ع)، وجود جاذبه های طبیعی همچون دریا، جنگل، دشت و سكونت اقوام مختلف ایرانی ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دارد.

* 44 هزار نیرو در ادارات گلستان مشغول كار هستند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: اكنون 44 هزار نفر نیرو اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی در ادارات این استان شاغل هستند.
ربیعی افزود: ورود نیروی قراردادی به ادارات گلستان بدون دریافت مجوز و ردیف سازمانی در ادوار گذشته رقم بالایی بوده و اكنون بخشی از اعتبارات عمرانی و حتی اعتبارات رفاهی كاركنان به اجبار برای پرداخت حقوق و مزایای كاركنان قراردادی صرف و هزینه می شود.
وی اشاره ای به این تعداد كاركنان قراردادی در ادارات گلستان و میزان اعتبار صرف شده برای پرداخت حقوق و مزایای آنان نكرد.
وی در خصوص جذب نیرو در ادارات گلستان نیز گفت: اكنون فقط نیروی متخصص مورد نیاز ادارات در قالب امضای تفاهمنامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام می شود.

* اختیارات وزارتخانه ها به ادارات استانی واگذار می شود
ربیعی ادامه داد: برخی از اختیارات وزارتخانه ها طبق مصوبه 11 شهریور سال جاری دولت، به ادارات استانی واگذار خواهد شد.
وی اظهار داشت: اجرای طرح مزبور به منظور ممانعت از سرگردانی مردم در وزارتخانه ها، حذف هزینه های سنگین از دوش مردم، باز نگه داشتن دست مدیران استانی برای ارائه خدمات بیشتر و حل و فصل مسایل و مشكلات مردم در استان ها است.
به گفته معاون استاندار گلستان برابر این مصوبه، مدیران كل دستگاه های استانی موظفند برای گرفتن اختیارات از وزارتخانه متبوع پیشنهادات خود را ارائه دهند.
به گفته وی برای شتاب دادن در تفویض اختیارات وزارتخانه ها به ادارات خود در استان ها، كمیته ویژه در استان گلستان شكل خواهد گرفت و پیشنهادهای دستگاه ها را مورد به مورد بررسی و پس از جمع بندی طی 45 روز آینده به وزارت كشور ارائه خواهد شد.
وی افزود: گزارش نهایی پیشنهادهای دستگاه های گلستان برای دریافت اختیارات از وزارتخانه خود، اسفند سال جاری به رییس جمهور داده خواهد شد و در سال 95 در استان ها عملیاتی می شود.

* فضای فیزیكی مازاد دستگاه های گلستان واگذار می شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: فضای فیزیكی مازاد برنیاز دستگاه های این استان نیز در قالب راه اندازی كمیسیون واگذاری فضای مازاد دستگاه های دولتی در استانداری، واگذار می شود.
ربیعی افزود: تاكنون 7 تا 6 دستگاه گلستان كه اعتبار برای ساخت فضای جدید نداشتند از مزایای كمیسیون مزبور استفاده كرده و صاحب فضای فیزیكی برای ارائه خدمات به مردم شده اند.
به گفته وی فضاهای فیزیكی مازاد دستگاه های واگذارشده به صورت موقت و یا تهاتری از جمله ساختمان فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاضل آباد به دانشگاه علوم مهندسی و فنی در این شهر و ساختمان صنعت، معدن، تجارت گنبدكاووس به اداره استاندارد این شهرستان است.
استان گلستان یك میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد كه 29 نقطه شهری و یك هزار و هشت روستا سكونت داشته و امرار معاش بیشتر آنان از طریق كشاورزی و دامپروری است.
6204/1648/6203

سرخط اخبار استان‌ها