۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۹
کد خبر: 81793466
T T
۰ نفر
مقام روس: خبر دروغ فرود آمدن موشك در ایران نشانه ناتوانی واشنگتن است

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به ادعای اخیر شبكه سی.ان.ان مبنی بر فرود موشك روسی پرتاب شده از دریای خزر در ایران اشاره كرد و گفت: ادعای رسانه آمریكایی مبنی بر فرود موشك روسیه در ایران نشانه ناتوانی و ناخشنودی واشنگتن از بمباران هوایی مواضع تروریست ها در سوریه است.

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» روز شنبه در شبكه اجتماعی فیس بوك نوشت: انتشار اطلاعات كذب در مورد فرجام موشك روسی پرتاب شده از دریای خزر به سوی مواضع داعش، نشانه برخورد غیرحرفه ای رسانه ای است كه به منابع ناشناس استناد می شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه موارد متعدد استناد شبكه سی.ان.ان به منابع ناشناس را به كانال های زیر زمینی فاضلاب تشبیه كرد كه هیچ گونه ارزشی ندارد.
وی به موفقیت همكاری ضدتروریستی دمشق و مسكو اشاره كرد و ادامه داد: این نخستین مورد نیست كه منابع ناشناس آمریكایی از وجود اطلاعات در مورد عملیات هوایی روسیه در سوریه خبر می دهند و بمباران هوایی مواضع تروریست ها را از نگاه خود و با اطلاعات تحریف شده تشریح می كنند.
شبكه خبری آمریكایی «سی. ان. ان» شامگاه پنجشنبه در خبری فوری و با تكرار چند باره به نقل از منابع بی نام خود، مدعی شد كه چند فروند از 26 موشك شلیك شده از ناوگان روسیه در دریای خزر به سوی سوریه در ایران فرود آمده است.
پس از انتشار این ادعا توسط سی. ان. ان، رسانه های دیگر غربی و عربی، به گونه ای هماهنگ خبر دادند كه یك شئی پرنده ناشناس در منطقه ای خالی از سكنه در یكی از استان های غربی ایران با صدای مهیبی فرودآمده و سبب تلف شدن چند دام شده و ماموران امنیتی نیز با محاصره منطقه بقایای آن را جمع آوری كرده اند.
این ادعا در حالی مطرح شده است كه «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه چهارشنبه گذشته و تنها ساعتی پس از پرتاب موشك های كروز با 1500 كیلومتر برد توسط ناوهای این كشور، در یك نشست نظامی ویژه بررسی عملیات ضد تروریستی در سوریه، نتیجه بمباران ها و موشكباران را بسیار عالی خواند و اعلام كرد: تمامی موشك ها به هدف اصابت كرده است.
ساعتی پس از اقدام هدفمند سی. ان. ان كه این ادعا را به یكی از مهمترین خبرهای روز جهان تبدیل كرد، روسیه بطور رسمی با رد این موضوع، از مقام ها و رسانه های غربی خواست به تحریف عملیات مبارزه با تروریست ها در سوریه پایان دهند.
«ایگور كونا شنكوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادعای سی. ان. ان مبنی بر سقوط موشك روسی در ایران را رد كرد و گفت: بر خلاف رسانه آمریكایی كه از منابع ناشناس خبر را منتشر می كند، استناد ما به واقعیت و فیلم های اصابت موشك ها به صورت همزمان است.
پخش این ادعا از رسانه اصلی كشور آمریكا صورت گرفته كه سابقه 4 سال رهبری ائتلاف 7 كشور ضدسوری متشكل از انگلیس، فرانسه، آلمان، قطر، عربستان و تركیه است كه همچنان تلاش می كنند با حمایت از تروریست ها و نجات آنها از زیر بمباران های روسیه و عملیات زمینی ارتش سوریه، شكست خود را برای سقوط حكومت «بشار اسد» به پیروزی تبدیل كنند.
این كشورها در ادامه حمایت آشكار از تروریست های تكفیری بوِیژه داعش هفته گذشته با صدور بیانیه ای مشترك در آنكارا از روسیه خواستند به عملیات بمباران مواضع تروریست ها پایان دهد.
اروپام*4*391**1516**1010

سرخط اخبار جهان