۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85475974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صربستان بار دیگر مقابل تحریم‌های ضدروسی غرب ایستاد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴
کد خبر: 85475974
صربستان بار دیگر مقابل تحریم‌های ضدروسی غرب ایستاد

تهران- ایرنا- نخست وزیر صربستان ضمن اعلام حمایت کشورش از کی‌یف، بار دیگر تاکید کرد که همچنان تحریم‌های غرب علیه روسیه را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، میلوش ووچویچ روز دوشنبه پس از دیدار با دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین بار دیگر حمایت کشورش را از اوکراین اعلام کرد ولی گفت که به هیچ کدام از تحریم‌های غرب علیه روسیه عمل نخواهد کرد.

صربستان بارها از روسیه به خاطر جنگ اوکراین انتقاد کرده است ولی همچنان به تحریم‌های غرب علیه روسیه عمل نمی‌کند که همین مسئله روابط صربستان و اوکراین را تیره کرده است.

کولبا طی سفری ۲ روزه همراه اولنا زلنسکا همسر رئیس جمهور اوکراین در صربستان به سر می‌برد.

ووچویچ در بیانیه ای گفت: صربستان متعهد به احترام به قوانین بین المللی و تمامیت ارضی کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله اوکراین است. ما آماده گفت وگوهای دوستانه در مورد همه مسائل و در همه سطوح هستیم.

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان نیز در تلاش است تا تعادلی بین نامزدی این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا و روابط سنتی با روسیه و چین ایجاد کند.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، صربستان ضمن اعلام حمایت از اوکراین و پناه دادن به مهاجران این کشور، در مقابل تحریم‌های غرب از روسیه حمایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha