۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰
کد خبر: 81791215
T T
۰ نفر
طرح پرداخت حق اشتراك نشریات محلی در اردبیل اجرا می شود

اردبیل - ایرنا - رییس هیات تعاونی مطبوعات كشور از اجرای طرح پرداخت نیم بهای حق اشتراك نشریات محلی در اردبیل خبر داد.

به گزارش ایرنا ، علی اكبر بهبهانی روز پنجشنبه در نشستی با مدیران مسوول نشریات محلی استان اردبیل افزود: شركت تعاونی مطبوعات كشور برای رونق دادن به وضعیت مطبوعات محلی نیمی از بهای حق اشتراك نشریات محلی را پرداخت می كند.
وی با بیان اینكه نشریات محلی برای دریافت این یارانه دست كم باید یك هزار و 500 نسخه نشریه در هر شماره منتشر كنند گفت: برای پرداخت این مبلغ راستی آزمایی ها انجام
و محل و نشانی مشتركان نشریات شناسایی می شود.
او گفت: ماهنامه های تخصصی نیز در صورت چاپ نشریات خود و اشتراك پذیری می توانند این مبلغ را دریافت كنند.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی سایت ثبت اطلاعات مشتركان نشریات افزود: در این سایت مدیر مسوول یا قائم مقام مدیر مسوول كه توسط مدیر مسوول تایید شده ، می تواند نسبت به ثبت اطلاعات لازم اقدام كند.
وی بیان كرد: نشریات محلی باید در روزی كه منتشر می شود به دست مشترك رسیده و نشریات شهرستان های تابعه تا فاصله یك روز نیز می تواند ارسال شود.
بهبهانی در ادامه با اشاره به اقدامات و تسهیلات دولت تدبیر و امید به نشریات محلی گفت: در دولت كنونی سه هزار روزنامه و نشریه مجوز انتشار یافته ولی 600 نشریه به دلیل منتشر نشدن لغو امتیاز شد.
معاون مطبوعاتی اداره كل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح اشتراك نیم بهای مطبوعات محلی گفت: این طرح با هد انتشار منظم نشریات ، توزیع مناسب و بهبود اقتصاد مطبوعات مطبوعات محلی اجرا می شود.
توحید بلورساز افزود: این طرح با هدف رفع مشكلات مالی مطبوعات محلی اجرا شده تا بتوانند بدون آگهی های دولتی بتوانند سرپا ایستاده وفعالیت كنند.
3006/6018

سرخط اخبار استان‌ها