۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81764158
T T
۰ نفر
ایران و جمهوری آذربایجان همكاری های معدنی را افزایش می دهند

تهران - ایرنا - گسترش همكاری های بخش معدن و صنعت در سفر یك روزه معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به جمهوری آذربایجان بین دو كشور مورد تاكید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ایمیدرو، درسفر مهدی كرباسیان به باكو كه پیرو كمیسیون های مشترك برگزار شده و به دعوت طرف آذربایجانی انجام شد، همكاری های دو كشور در حوزه معادن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
كرباسیان در این زمینه گفت: در این سفر دو دیدار یكی با شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس كمیسیون مشترك دو كشور و دیگری با كمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه این كشور در خصوص گسترش همكاری های اقتصادی در حوزه معدن و صنایع معدنی انجام شد.
وی افزود:دراین دیدارها استفاده از ظرفیت های فنی و علمی جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد امور معدن و صنایع معدنی جمهوری آذربایجان به ویژه فولاد مطرح و مقرر شد معاون وزیر صنعت این كشور برای گسترش همكاری ها در این خصوص به ایران سفر كند.
كرباسیان ادامه داد:پیشنهاداتی هم برای حضور سرمایه گذاران جمهوری آذربایجان در ایران برای سرمایه گذاری در حوزه اكتشاف و ایمنی معادن مطرح شد كه مقرر گردید هیاتی از این كشور در این زمینه به ایران سفر كند.
رییس هیات عامل ایمیدرو گفت:همكاری های دو كشور در مناطق آزاد یكدیگر مانند ارس و چابهار در زمینه فولاد از دیگر موارد مورد بحث در این ملاقات ها بود كه قرار شد در این زمینه هیاتی در آینده نزدیك به ایران بیایند.
وی افزود:همچنین در اتاق بازرگانی جمهوری آذربایجان ملاقاتی با مسؤولان باكو استیل در خصوص همكاری های دو طرف در حوزه معدن و فولاد انجام شد.
كرباسیان اظهاركرد: در دیدار با كمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همكاری های اقتصادی در حوزه معادن بحث و تبادل نظر شد.
وزیر حوادث غیرمترقبه آذربایجان نیز در این دیدار به اراده روسای جمهوری دو كشور برای توسعه روابط اشاره و از آمادگی خود برای سفر به ایران در آینده نزدیك خبر داد.
حیدر اف با اشاره به تحولات مثبت در ایران بخصوص توافق هسته ای و لغو تحریم ها افزود: آینده اقتصادی دو كشور بخصوص در حوزه معادن بسیار امیدوار كننده است.
اقتصام(1) 3065 **1590
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد