۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85477897
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل توانیر:

تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نمی‌کند

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85477897
تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نمی‌کند

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با بیان اینکه تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نخواهد داشت، گفت: تعرفه‌های برق در آبان‌ماه سال گذشته اصلاح شد و ۸۰ درصد مشترکان که کمتر از الگو مصرف می‌کنند، با تغییر چندانی در قبوض خود مواجه نیستند.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی آخرین اصلاحات تعرفه برق را مربوط به آبان سال گذشته دانست و اظهار داشت: تعرفه برق در سال ۱۴۰۳ تغییری نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مشترکان که زیر الگو مصرف می‌کنند تغییر چندانی در قبوض برق آنها اتفاق نیفتاده؛ اما نرخ برق برای مشترکان با مصرف بیشتر از الگو و به‌ویژه مشترکان بالای ۲. ۵ برابر الگو به‌صورت پلکانی و افزایشی است که انتظار می‌رود نقش به سزایی در کاهش مصرف برق این دسته از مشترکان داشته باشد.

مدیرعامل توانیر ماهانه شدن صدور قبض برق را از دیگر تغییرات سال جاری دانست و ادامه داد: اجرای پویش باانرژی، کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق مشترکان خانگی به‌راحتی قابل‌انجام است.

رجبی مشهدی، بر لزوم تعامل هر چه بیشتر روابط‌عمومی‌های صنعت برق با این پویش و بهره‌گیری از ابزارهای نوین در جهت هم‌افزایی اقدام‌های مدیریت مصرف تأکید کرد.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی صرفه‌جویی در مصرف برق، گفت: یک دوره برق رایگان به مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش می‌دهند اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل توانیر افزود: پس از آن متناسب با میزان کاهش انرژی، امتیاز دریافت می‌کنند و با شرکت در قرعه‌کشی از جوایز ارزنده‌ای مانند خودرو، لوازم‌خانگی و کالای دیجیتال بهره‌مند می‌شوند.

رجبی مشهدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اندازه‌گیری دوسویه مصرف آب و برق از سوی وزارت نیرو، مصرف آب بیش از ۸۰ درصد مشترکان کشاورزی را مطابق پروانه عنوان دانست و افزود: مشترکان کشاورزی در صورت تأمین ۱۱ درصد از نیاز مصرف برق از طریق سامانه‌های خورشیدی از برنامه‌های مدیریت مصرف برق ایام تابستان معاف می‌شوند.

وی صنایع کوچک و متوسط که عمده مشترکان صنعتی کشور را شامل می‌شوند را از برنامه مدیریت مصرف معاف دانست.

مدیرعامل توانیر کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق این گروه از صنایع را در تابستان ضروری برشمرد و گفت: در بخش صنایع سنگین که ۳۵۰ صنعت بزرگ را شامل می‌شود نیز با همکاری وزارت صمت، کاهش مصرف در ساعات اوج بار پیش‌بینی‌شده که متناسب با ماه‌های اضطرار به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل روابط‌عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی وزارت نیرو نیز در این مراسم گفت: روابط‌عمومی‌ها وظیفه امیدآفرینی در جامعه و شناساندن ریشه و اصالت جامعه به مردم را به عهده دارند.

علی‌اکبر کاظمی نیز با بیان اینکه جامعه ما با تمدن بالا درخت تنومندی است که هرچقدر فشار بیاورند همچنان استوار است، اظهار داشت: در این میان روابط‌عمومی‌ها وظیفه امیدآفرینی در جامعه و شناساندن ریشه و اصالت جامعه را به عهده دارند.

وی تأکید کرد: روابط‌عمومی‌ها باید با اتحاد و همدلی از کیان صنعت برق دفاع کنند.

مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نیرو با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها همیشه پای‌کار بوده و ثابت کرده‌اند که توانمندی بالایی دارند، روابط‌عمومی را اعتبار سازمان خواند.

در آستانه فرارسیدن روز جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات، گردهمایی مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های زیر مجموعه صنعت برق با حضور مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر، علی‌اکبر کاظمی مشاور وزیر و مدیرکل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت نیرو و شیلا ارفعی سرپرست روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت توانیر برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha