۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85477876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش قیمت نفت در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۱۲
کد خبر: 85477876
افزایش قیمت نفت در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا

تهران- ایرنا- قیمت نفت برنت امروز (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) با افزایش ۵۱ سنتی به ۸۲.۸۹ دلار و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۵ سنت افزایش به ۷۸.۵۷ دلار و نفت سنگین ایران با افزایش ۸۳ سنتی به ۷۹.۳۲ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قیمت هر بشکه نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و علت آن هم به گفته تحلیل‌گران افزایش تقاضا و در مقابل کاهش قدرت دلار بیان شده است؛ علاوه بر آن رویترز در گزارش خود اعلام کرده که ذخایر بنزین و نفت آمریکا کاهشی بود و این موضوع نیز در افزایش قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده است.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۲.۸۹ دلار در هر بشکه در ساعت ۶:۳۰ GMT رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با ۵۵ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۷۸.۵۷ دلار در هر بشکه رسید.

طبق آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ می، ۳.۱۰۴ میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۱.۲۶۹ میلیون بشکه کاهش یافت، علت این کاهش ذخایر نفت نیز افزایش تقاضای سوخت در تابستان به علت افزایش مسافرت‌ها اعلام شده است.

طبق آخرین اطلاعات نفت اوپک ایران ۸۳.۴۳ دلار و نفت سنگین ایران با افزایش ۸۳ سنتی به ۷۹.۳۲ دلار و همچنین نفت سبک ایران نیز ۸۱.۹ دلار قیمت خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha