۲۳ شهریور ۱۳۹۴، ۲۲:۵۹
کد خبر: 81759805
T T
۰ نفر
صالحی بعد از دیدار با آمانو:كارشناسان آژانس امشب به ایران می آیند

وین - ایرنا - رییس سازمان انرژی اتمی پس از دیدار با یوكیا آمانو در وین گفت: ‌امشب (دوشنبه شب) 13 نفر از كارشناسان آژانس وارد ایران می شوند.

به گزارش ایرنا، علی اكبر صالحی شامگاه دوشنبه پس از دیدار با مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران افزود:‌ مدیركل آژانس نیز در 3 یا 4 روز آینده به تهران سفر می كند.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در ملاقات با آمانو گفت: فعالیت های هسته ای گذشته و حال ایران، ‌مهمترین مساله مطرح شده در این دیدار بود.
صالحی افزود: توافقی را با آقای آمانو در خصوص فعالیت های هسته ای ایران در وین امضاء كردیم و یك تفاهمی هم طرفین با یكدیگر در زمینه بازرسی ها داشتند كه این تفاهم به علت معمول بودن آن بین كشورهای عضو آژانس با این نهاد بین المللی، معمولا اعلام نمی شود.
وی ادامه داد: ما راجع به جزئیات بازرسی با آقای آمانو صحبت كردیم و قرار است در این خصوص تعدادی از كارشناسان آژانس حدود 13 نفر امشب به تهران سفر كنند و آمانو هم ظرف 3 یا 4 روز آینده به تهران سفر خواهد كرد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ما امیدواریم بر اساس توافقی كه باهم انجام دادیم نتیجه مورد نظر حاصل شود به گونه ای كه تا 15 دسامبر سال جاری این موضوع به نحوی بسته شود كه برجام در مرحله عملیاتی قرار بگیرد.
صالحی ضمن امیدواری به اجرای برجام خاطر نشان كرد: در مسیری حركت می كنیم كه گاهی موانعی پیش خواهد آمد كه در دیدار با آقای امانو تاكید شد كه این موانع نباید مانع ادامه كار شود.
علی اكبر صالحی برای شركت در پنجاه و نهمین كنفرانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین بسر می برد.
شبس **441**1708**1565

سرخط اخبار سیاست خارجی