۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۰۸
کد خبر: 81756944
T T
۰ نفر
ظرفیت كارآفرینی زنان مورد توجه قرار گیرد

تهران - ایرنا - عضو شورای سیاست گذاری دومین همایش نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با بیان آنكه باید ظرفیت‌های حوزه كارآفرینی زنان مورد توجه سیاست گذاران و دستگاههای اجرایی قرار گیرد، گفت: باید قابلیت‌ها و توانمندی‌های زنان در بخش ‌های مختلف دیده شده و در این زمینه فرهنگ سازی مناسب صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا از شاتا، علی‌محمد گودرزی در آستانه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه نقش زنان در كارآفرینی و توسعه پایدار، تاكید كرد: ما در قوانین مانعی برای كارآفرینی زنان نداریم اما باید دولت فعالیت‌هایی كه بخش خصوصی از عهده آن بر می‌آید را به آن ها واگذار و به این بخش مهم و اثرگذار در جامعه اعتماد كند.
وی تصریح كرد: هرچقدر اندازه دولت كوچك‌تر شود و فضا برای بخش خصوصی ایجاد شود، زنان هم می‌توانند طرح‌های خلاقانه خود را در محیطی مناسب به اجرا گذارند.
گودرزی بخش مهمی از اهداف توسعه اقتصادی كشورهای توسعه یافته را مرهون و مدیون زنان دانش آموخته بیان كرد و افزود: به لحاظ تعداد دانش آموختگان زن در ایران, این استعداد و ظرفیت بالقوه در كشور وجود دارد كه دانش را مبنای توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار دهیم.
عضو شورای سیاست گذاری همایش نقش آفرینی زنان در توسعه گفت: بدون توجه به توسعه انرژی‌های نو هرگز نمی‌شود اقتصاد را نوسازی كرد و دانشمندان زن ایران خوشبختانه می‌توانند در توسعه این امور نقش منحصر به فردی ایفا نمایند.
گودرزی توسعه فرهنگ كارآفرینی، تبیین نقش زنان در توسعه كسب و كار، ایجاد فرصت گفتگوهای رو در رو بین علاقمندان و زمینه سازی افزایش نقش زنان در اقتصاد مقاومتی در فضای پس از تحریم، دستیابی به راهكارهای علمی و عملی مبتنی بر تجربیات موفق كارآفرینی را از اهدافی كه برای این كنفرانس در هیأت علمی درنظر گرفته شده است، برشمرد.
مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: نوآوری زنان در بخش‌های مختلف، استفاده از تجارب جهانی اشتغال پایدار، توسعه بخش خصوصی از طریق گسترش فضای كارآفرینی زنان در جامعه، كمك به تبیین نقش زنان در برنامه ششم توسعه ازدیگر اهداف برگزاری این كنفرانس بیان كرد.
به گفته وی در این رویداد صاحب نظران دانش كارآفرینی از چند كشور سخنرانی خواهند كرد و بیش از 250 مقاله علمی – پژوهشی از اندیشمندان داخل و خارج كشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است و برخی از كشورها هم در سطح وزیر در این اجلاس حضور فعال دارند.
گودرزی با تشریح بخشهای مختلف نمایشگاه كارآفرینی زنان، گفت: این نمایشگاه دومین بار است كه برگزار می‌شود, اما گستردگی آن قابل مقایسه با سال پیش نیست و 25 گروه كالایی در نمایشگاه حاضر خواهند بود.
وی تصریح كرد: جایزه بانوی كارآفرین در واقع بخش اثربخش، انگیزشی و تشویقی زنان كارآفرین است و انتشار كتاب یكصد بانوی كار آفرین زمینه ای برای آموزش كارآفرینی در مراكز علمی، پژوهشی كشور محسوب می شود.
گفتنی است، دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار، به همت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همكاری معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری و دستگاههای اجرایی ، از 24 تا 27 شهریور درمحل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست.
همچنین همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار روزهای 25 و 26 شهریور ماه در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی برگزار می شود.
اقتصام(1) 3065**1558
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد