۸.۷ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد/ اختصاص ۲.۳میلیارد دلار به کالاهای اساسی

تهران- ایرنا- سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ اردیبهشت ماه امسال، ۸ میلیارد و ۷۴۳ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، اصغر بالسینی اظهار داشت: برای کالاهای اساسی ۲میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۴ میلیارد و ۶۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۹۹ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی افزود: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۳۶ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۲۶ میلیون دلار و در مجموع ۲ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۷۶۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۵۸۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۳۸۰ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۳۲۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۷۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۳۹۸، ۸۷، ۳۰۹، ۲۱۵ و ۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

بالسینی با بیان اینکه نرخ تامین ارز در سامانه نیما ۴۱ هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است، بیان کرد: ۲ میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۷۷ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

بر اساس این گزارش در روز ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۷۶۴ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان، یورو با نرخ ۴۵ هزار و ۵۳۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha