۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰:۴۹
کد خبر: 81750242
T T
۰ نفر
معاون شهردار تهران: كمتر از 5 درصد كارتن خواب های پایتخت، زن هستند

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران شمار بانوان كارتن خواب در پایتخت را كمتر از پنج درصد مجموع این افراد اعلام كرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام میثم امرودی یكشنبه شب در حاشیه نشست قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: گاهی در حدود 70 تا 80 درصد معتادان جمع آوری شده از سطح شهر تهران شهرستانی هستند كه بر اساس تصمیم گرفته شده در قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی، پس از جمع آوری این افراد، تلاش خواهد شد كه به شهر خود بازگردند تا آمار واقعی معتادان متجاهر شهر تهران مشخص شود.
وی با تأكید بر اینكه وظیفه شهرداری تنها جمع آوری و نگهداری این معتادان است، گفت: بحث درمان، آموزش و وضع خانوادگی این معتادان از توان و حیطه وظایف شهرداری خارج بوده و بر عهده استانداری تهران است.
معاون شهردار تهران با بیان اینكه در جریان ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله تكدی گری، اعتیاد، زنان خیابانی و كارتن خواب ها دستگاه های مختلفی مرتبط و تأثیر گذارند، تأكید كرد: از آنجا كه در این روند هر دستگاهی به تنهایی ورود می كند، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود بلكه باید همه دستگاه ها با هماهنگی نسبت به یك آسیب اجتماعی اقدام كنند.
امرودی ابراز امیدواری كرد؛ با تشكیل قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی در استان تهران تصمیمات به صورت شورایی گرفته شده و اجرایی شود.
معاون فرهنگی شهردار تهران اضافه كرد: روند ساماندهی آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد یك زنجیره متصل به هم است و جمع آوری معتاد، محل نگهداری، نحوه درمان، ایجاد شغل و سرپرستی خانواده معتادان از جمله مواردی است كه باید در جریان برخورد با پدیده اعتیاد و معتادان مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: گاهی اوقات لازم است پس از ترك اعتیاد یك معتاد، سازمان بهزیستی با بدنه كارشناسی قوی خود تا شش ماه نسبت به شرایط زندگی فرد و خانواده اش، اطلاع داشته و در موارد مقتضی، مشاوره های لازم را انجام دهد.
شبك**2079**1983**1504
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه