۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81746351
T T
۰ نفر

تنوع و طعم غذاهاي ايراني در جهان منحصر به فرد است

۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81746351
تنوع و طعم غذاهاي ايراني در جهان منحصر به فرد است

زنجان - ايرنا - داور جشنواره‌ آش ايراني گفت: ايران تنها كشوري است كه به تعداد قوميت‌ها و مناطق مختلف غذاها و طعم‌هاي گوناگون دارد و اين موضوع در جهان منحصر به فرد است.

نسرين بيابان نورد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: آش جزو غذاهايي است كه همه ايرانيان‌آن را دوست دارند و از تنوع بسيار بالايي در كشور برخوردار است.
وي يادورشد: به تعداد هر نوع دست پخت‌ها، نوع آش‌ها متفاوت است و در سفره‌هاي ايراني جاي خاصي دارد.
بيابان نورد اظهار كرد: با برگزاري جشنواره آش مي توان به همه كشور ميزان محبوبيت آش در ايران را نشان داد.
اين داور بين المللي غذا و مدرس آشپزي گفت: جشنواره آش فرصتي شد تا امسال توريست‌ها و مسافران خارجي نيز بتوانند با تنوع و گستردگي آش‌هاي ايراني آشنا شوند و براي چشيدن‌ آن به زنجان سفر كنند.
وي به گسترش روز افزون استفاده از فست فود‌ها اشاره و خاطرنشان كرد: متاسفانه هم اكنون فست فودها جاي غذاهاي اصلي را گرفته‌اند و حبوبات كه جزو غذاهاي اصلي محسوب مي شود كنار گذاشته شده‌اند.
بيابان نورد از علل دوري گزيني مردم از مصرف حبوبات را نفخ و دشواري درست كردن غذاهاي داراي حبوبات همچون آش خواند و ادامه داد: به علت آنكه فست فود سريع آماده مي شود، همه دنبال استفاده از آن هستند.
اين داور جشنواره آش ايران گفت: هم اكنون ما در كلاس‌ها سعي مي كنيم مصرف غذاهايي را كه با حبوبات درست مي شود به ويژه آش و آبگوشت را ترويج مي كنيم.
دهمين دوره جشنواره آش ايراني و نخستين دوره جشنواره غذاهاي كشورهاي عضو اكو - جاده ابريشم از 9 تا 13شهريور جاري در زنجان برگزار مي شود.
براي برگزاري جشنواره آش ايراني مجموعه تفريحي گاوازنگ و براي برگزاري جشنواره غذاهاي كشورهاي عضو اكو محل كارخانه كبريت سازي سابق زنجان در نظر گرفته شده است.
در حاشيه اين دو جشنواره شب هاي فرهنگي استان ها و نمايشگاه سراسري صنايع دستي با حضور 31 استان برگزار مي شود و رقص هاي سنتي و آيين هاي بومي استان ها به نمايش در مي آيد.
3001/6085

سرخط اخبار استان‌ها