۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81740672
T T
۰ نفر

شانه هاي قروه هماي سعادت را به دوش خواهد كشيد

۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81740672
شانه هاي قروه هماي سعادت را به دوش خواهد كشيد

سنندج-ايرنا- فضاي شهر چه غريب مي شود دلتنگي كه پر رنگ تر از غم هر دل تنگ ديگري است و غربتي كه دل را مي فشرد اما نه از جنس ميل به ناسوت بلكه به جايگاه روان هاي بلندي كه پر كشيده اند به اوج لاهوت.

به گزارش ايرنا از خود رايحه اي بر جاي گذاشته اند از بوي ياس هاي وحشي و به سرخي رنگ لاله، كه استشمام آن وجود را به وجوب لايتناهي خداي عز و جل سوق مي دهد و بشارت مي دهد به جاويدان بودن اين اثر ماندگار در جهاني فارغ از اين مكان؛ و اين چكيده هنر شهادت است بودن در عين نبودن.
و چه رغبتي است در اين رسم ايثار كه دل به وجد مي آيد و خون به جوش، كه چگونه اين طنين صداي ملكوتي صحنه عشق را به ياد مي آورد عشقي به تمناي حضور در دشت تاريخ ساز كربلا.
آسمان قروه امروز به وسعت شهر عشق و دل دريا وسيع مي شود كه شايد اين همه غوغاي درون را در خود جاي دهد و اين همان هماي سعادتي است كه ديروز شهريار آن را براي امروز شهرِ يار سروده بود و كس چه مي دانست كه شانه هاي قروه هماي سعادت را به دوش خواهد كشيد.
فردا دوشنبه نهم شهريور فضاي شهرستان قروه به عطر حضور شهداي تفحص شده در منطقه كردستان عراق عطرآگين خواهد شد.
فرماندار قروه در نشستي كه به منظور هماهنگي ستاد استقبال از پيكر مطهر شهداي گمنام تشكيل شد گفت: شهدا ستارگان درخشاني هستند كه براي هميشه در آسمان كشور نورافشاني مي كنند.
شعبان سپهر با اشاره به اينكه شهدا آبروي اين نظام وانقلاب هستند، افزود: خون هاي ريخته شده شهدا موجب تداوم، ثبات و دوام انقلاب شده و امروز نيز آسايش و امنيت را براي جامعه فراهم كرده است.
وي عبور كاروان شهداي گمنام از شهرستان قروه را فرصتي مغتنم براي اداي دين به اين عزيزان عنوان كرد و گفت: انتظار مي رود مردم شهيد پرور قروه همچون گذشته در استقبال از اين پرستوهاي مهاجر حضور داشته و بار ديگر دشنمنان را نااميد كنند.
فرماندار قروه اظهار كرد: كارگروهي در قالب شش كميته براي اجراي هرچه بهتر و باشكوه‌تر مراسم تشييع اين شهدا تشكيل شد و بايد تلاش كنيم برنامه اي در شان خون شهدا برگزار شود.
كاروان حامل پيكر 17 شهيد گمنام كه در منطقه كردستان عراق تفحص شده امروز وارد مرز باشماق شد.
اين شهداي گرانقدر همچنين پس از شهرهاي مريوان، سقز و ديواندره وارد شهرستان هاي سنندج، دهگلان، قروه، سريش آباد و بيجار شده و پس از آن به تهران منتقل خواهند شد.
اين شهداي گرانقدر در عمليات هاي والفجر۴، والفجر۹، والفجر۱۰ و نصر ۷ به شهادت رسيده اند و پيكر مطهر انها در مناطق عملياتي پنجوين، دربندي خان، چوارتا، بلفت و كركوك كشف شده است.ك/4
7345/1904
گزارش از سارا صالحي

سرخط اخبار استان‌ها