۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81708800
T T
۰ نفر

كنگره بین المللی قلب و عروق در مشهد گشایش یافت

۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۲۲
کد خبر: 81708800
كنگره بین المللی قلب و عروق در مشهد گشایش یافت

مشهد - ایرنا - هفتمین كنگره بین المللی قلب و عروق با حضور 500 پزشك متخصص قلب و عروق از داخل و خارج كشور روز چهارشنبه در بیمارستان رضوی مشهد آغاز شد.

رییس بیمارستان رضوی مشهد در مراسم افتتاح این كنگره گفت: برگزاری كنگره های قلب و عروق در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد بستر مناسب برای به اشتراك گذاشتن تجربیات و دانش بهترین متخصصان كشور و خارج كشور را فراهم می كند.
دكتر سعید هاشم زاده افزود: دستیابی به این هدف با وجود امكانات وسیع و پیشرفته تشخیصی و درمانی و كادر متبحر پزشكی در بیمارستان رضوی میسر است.
وی خاطر نشان كرد: تجهیز این بیمارستان به كت لب (بخش آنژیوگرافی) بسیار پیشرفته مجهز به سه دستگاه آنژیوگرافی، زمینه خدمات رسانی بهتر برای بیماران قلب و عروق را فراهم كرده است.
وی گفت: این بیمارستان با تجهیزات ای.پی.لب كه در درمان و تشخیص بیماری های قلبی كاربرد دارد، از جمله پنج مركز برتر كشور در این زمینه به شمار می رود.
وی از راه اندازی اتاق عمل 'هیبرید' در این بیمارستان برای نخستین بار در كشور طی یك ماه آینده خبر داد و افزود: با این اقدام انجام انواع جراحی های پیچیده قلب و عروق در این بیمارستان فراهم می شود.
رییس انجمن قلب و عروق ایران نیز در این مراسم گفت: خوش فكری تولیت آستان قدس رضوی كه برگزاری كنگره های قلب را در این بیمارستان پایه گذاری كردند جای تشكر و قدردانی دارد.
دكتر فریدون نوحی افزود: امیدواریم این كنگره نیز همانند كنگره های گذشته قلب و عروق بیمارستان رضوی در تشخیص و درمان این بیماریها برای تمام مردم كشور موثر واقع شود.
وی ادامه داد: مشهد مقدس از نظر تجهیزات 'كاردیولوژی' و درمان بیماریهای قلب و عروق دومین ظرفیت تخصصی و فوق تخصصی كشور را داراست.
دبیر علمی هفتمین كنگره بین المللی قلب و عروق در بیمارستان رضوی مشهد نیز هدف از برگزاری این كنگره را آشنایی با تازه های پزشكی در امور پیشگیری، تشخیص و درمان اینگونه بیماریها عنوان كرد.
دكتر منوچهر رادپور گفت: مهم ترین دستاورد كنگره های قلب و عروق ارتقای خدمات رسانی به بیمارانی است كه در این زمینه با مشكل مواجه هستند.
وی خاطر نشان كرد: در طول سه روز برگزاری این كنگره 70 سخنرانی توسط متخصصان قلب و عروق از داخل و خارج كشور ارائه می شود.
رادپور افزود: این سخنرانی ها با موضوع جراحی دریچه آئورت، بیماریهای مادرزادی قلبی، آریتمی های قلبی، مرگ ناگهانی قلب، تشخیص و درمان نامناسب نارسایی دریچه میترال ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به برپایی سه میزگرد تخصصی در كنگره مزبور اظهار كرد: این میزگردها شامل بررسی موارد خاص گروه اینتررنشن بیمارستان رضوی، درمان های اندوواسكولر بیماریهای آئورت و سناریوهای بالینی مشترك و بحث برانگیر در روند تشخیصی - درمانی و نارسایی دریچه میترال می باشد.
وی با بیان اینكه بیماریهای قلبی و عروقی شایع ترین علل مرگ و میر به شمار می روند گفت: تغذیه نامناسب، چاقی، كم تحركی، استعمال سیگار، قلیان، استرس و دیابت از عوامل بروز بیماریهای قلبی هستند.
وی همچنین از انجام عمل های زنده جراحی و برگزاری كارگاههای آموزشی فوق تخصصی در زمینه تشخیص و درمان بیماریهای قلبی نظیر 'اكوكاردیوگرافی سه بعدی' در این كنگره خبر داد.
بیمارستان فوق تخصصی رضوی متعلق به آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت 39 هكتار در پنج طبقه از سال 1384 در مشهد دایر می باشد.
هفتمین كنگره بین المللی قلب و عروق از 14 مرداد ماه به مدت سه روز در این یبمارستان ادامه دارد.
در این كنگره 16 نفر از متخصصان برجسته جهان از كشورهای آمریكا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان، كره جنوبی، هندوستان، مالزی و تركیه حضور دارند.
3027 / 6053

سرخط اخبار استان‌ها