۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۰۱
کد خبر: 81703449
T T
۰ نفر
مسابقات قرآن دانش آموزی بین المللی می شود

شیراز- ایرنا- مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن دانش آموزی دو سال دیگر به صورت بین المللی برگزار می شود و تحقق این امر در گرو همت همه مسوولان است.

به گزارش ایرنا محمدرضا مسیب زاده ، شنبه در آیین اختتامیه بخش پژوهشی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت دانش آموزان دختر برگزیده سراسر كشور در شیراز افزود:در یك برنامه ریزی 10 ساله پیش بینی شد كه مسابقات قرآن در دو دوره پنج ساله در سطح ملی برگزار شود كه اكنون دوره دوم پنج ساله آغاز شده است.

وی با ابراز رضایت از میزبانی شیراز از بخش پژوهشی مسابقات سراسری قرآن دانش آموزان پسر و دختر كه از دوم مردادماه با رقابت های قرآنی پسران آغاز و شنبه دهم مرداد با تجلیل از برگزیدگان بخش دختران به كار خود پایان داد، اظهاركرد: دوره آتی این مسابقات در سال 95 به میزبانی استان همدان برگزار می شود.

مدیركل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تبلور عینی مصداق شعار سال در سی و سومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان كشور به میزبانی آموزش و پرورش فارس در شهر شیراز، مشاهده شد.

مسیب زاده ادامه داد:اختتامیه به معنای پایان راه نیست كه آغازی باشكوه است برای حركتی مطلوب وازاین رو امید است برگزیدگان این دوره از مسابقات، سفیرانی برای حركتی سبز و ارزشمند در كشور باشند.

وی با قدردانی از والدین و مربیان 990 دختر برگزیده قرآنی سراسر كشور در این مسابقات گفت: فرزندان اهل نماز و قرآن به خوبی می دانند كه چگونه مراتب سپاس از والدین و مربیان خود را به جای آورند.

در این آیین، برگزیدگان رتبه اول تا پنجم هر رشته و پایه تحصیلی معرفی و تجلیل شدند.

این رقابت ها در رشته های تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احكام و انشای نماز برگزار شد.

با توجه به برگزاری این مسابقات در شش پایه تحصیلی دوره های اول و دوم متوسطه و در پنج رشته، در مجموع 150 نفر از برگزیدگان در این آیین با دریافت لوح دست ساز فرهنگیان فارس، تجلیل شدند.

بخش آوایی سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان كشور شامل رشته های قرائت، حفظ، اذان و مداحی نیز روزهای 15 تا 23 مرداد ماه جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.

امسال برای نخستین بار، شیراز میزبانی بخش پژوهشی این مسابقات را در بخش پسران و دختران برعهده داشت. ك/2

2027 /6118

سرخط اخبار استان‌ها