۹ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۵۵
کد خبر: 81702376
T T
۰ نفر
خرازي: اصلاحات بايد خود را در احزاب قدرتمند متجلي كند

كرمان - ايرنا - رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: اصلاحات نياز به تعريف مجدد دارد و بايد در احزاب مهم و قدرتمند خود را متجلي كند.

به گزارش ايرنا سيد محمد صادق خرازي عصر جمعه در نخستين همايش حزب نداي ايرانيان شعبه كرمان در سالن مجموعه زغالسنگ كرمان افزود: اصلاح طلب واقعي كسي است كه اصلاحات و اصلاح امور را به عنوان يك فريضه اعتقادي بنگرد و براي آن ارزش قائل باشد غير از اين راه موفقيت ما بسته خواهد شد.

وي تصريح كرد: جامعه ما جامعه مسووليت پذيري است و نخبگان مي خواهند واقعيت ها و تحولات را در جامعه مستقر كنند.

وي با تاكيد بر اينكه مهمترين وظيفه نخبگان و روشنفكران در جامعه با نقد از خود آغاز مي شود گفت: اصلاح طلبي واقعيات و حقيقت جامعه ايران است كه نه مي توانند آن را مردود و نه از آن عبور كنند.

اين فعال سياسي اظهار كرد: همين اصلاحات نياز به اصلاح و بررسي متعدد و مضاعف دارد و اين سخن ما به منزله نفي خدمات كساني نيست كه در اصلاحات روزگار سخت و دشواري را سپري كردند، بلكه نقد آگاهانه اي است براي فردا و در برابر انحرافي كه دين و دولت را احاطه كرده بود.

وي گفت: انحرافي كه همه اجزاي جامعه ما را در بر گرفته بود و براي انحراف خود تقدس آفريني و انسان هاي پاك را از جامعه نفي مي كردند.

خرازي تصريح كرد: وقتي آگاهي و نقد آگاهانه و احزاب و انجمن ها و كانون هاي آگاهانه وجود داشته باشد فريب، دو رويي و پوپوليسم ديگر جايي نخواهد داشت و اگر بي تفاوت باشيم آسمان سبز سيه خواهد شد و جامعه ما از پاك و متحد به متفرق تبديل مي شود.

وي با اشاره به اينكه ما در حق خود متفرق و آنها در باطن خويش متفرق هستند افزود: بايد تلاش كرد و به عنوان جريان مسووليت پذير و جرياني كه مي خواهد هويت آفريني و جامعه و انسان و جوانان ما را به جاي درستي رهنمون كند، چاره اي نيست جز اينكه همبستگي، اتحاد و وحدت داشته باشيم.

وي تصريح كرد: تنها راه موفقيت كلان يك ملت و كشور قدرت امامت و رهبري جامعه محسوب مي شود و محال است ارتش و نيروي متحدي موفق شود و در آن رهبري نقش نداشته باشد.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: دليل موفقيت ما در انقلاب تبعيت و ديالوگ بين امت و امامت بود، چرا انقلاب در مصر و تونس زمين گير شد و در عراق و افغانستان موفق نمي شود؟ چون ديالوگ بين امت و امامت وجود ندارد.

وي ادامه داد: موفقيت ما در دپيلماسي ارزنده اي كه اين دولت از خود نشان داد به اين دليل است كه بين كنشگران و بازيگران صحنه هاي سياسي، دفاعي و امنيت ملي و فرمانده و رهبري يك ديالوگ و مكانيزمي وجود دارد كه مي توانند يكديگر را درك كنند.

وي گفت: زماني ايران در پايان دوران اصلاحات، قدرت غرب آسيا از نظر سياسي، اقتصادي، امنيتي و منطقه اي بود اما بعد از چند ماه نگاه ها امنيتي و نظامي شد و فرصت ها به تهديد تبديل و آن قدرت بزرگ اقتصادي زمين گير شد.

خرازي تصريح كرد: اما دولتي مي آيد و در چارچوب منويات رهبري كه پاسداري از ارزش ها و هويت ملي ايراني و تكنولوژي بومي و ايراني است و همچنين در فركانس رهبري گام بر مي دارد و در كمتر از دو سال اين موفقيت ها بدست آمد.

وي خاطرنشان كرد: اصلاحات يعني گام برداشتن در جهت منافع ملي ايران و ارج نهادن به انديشه ها و ديدگاه هاي مردم، قوي كردن پايه هاي هويت ملي و جامعه را فرهنگي فرض كردن نه اينكه فرهنگ جامعه را امنيتي كردن است.

وي تاكيد كرد: با نگاه امنيتي موفقيت حاصل نمي شود اگرچه امنيت مهمترين دغدغه امروز آحاد بشر است و كساني كه مديريت امنيت جامعه را بر عهده دارند افرادي زحمتكش هستند.

وي گفت: مفهوم امنيت نبايد در جامعه ما ترس ايجاد كند و نبايد تبديل به گريز مردم از دين و دولت شود، اگر اينگونه شود مطلوب هيچ انسان متفكر و متخصص و سزاوار اين ملت بزرگ و فرزانه نيست.

سفير سابق ايران در فرانسه با اشاره به اينكه آزادي و عدالت در كنار يكديگر همخواني پيدا مي كنند گفت: عدالت و آزادي دو لازم و ملزوم يكديگر در مسير رشد انسان هستند.

وي با اشاره به اينكه آغاز و انجام اسلام با اصلاحات پيوند خورده است افزود: ما مبدا و آغاز اصلاحات را مدينه النبي مي دانيم و بسياري از علماي ما مانند مدرس، كاشاني و طالقاني و بسياري ديگر همه در مسير اصلاحات بودند.

وي گفت: اصلاحات مسير زنده در طول تاريخ بوده و خواهد بود، كساني تلاش كردند اصلاحات را نابود و دفع كنند كه نشد؛ چون اصلاحات ريشه در جامعه و ميان مردم است و در قلب مردم جاي دارد.

خرازي تصريح كرد: شهيد بهشتي همواره در جهت اصلاح امور گام بر مي داشت، ما نمي توانيم دوگانگي هاي خانه برانداز را به عنوان مباني زندگي به كسي توصيه كنيم و به همين دليل است كه در پگاه صبح اصلاحات اين سرزمين مردم به خاتمي روي كردند.

وي اظهار كرد: خاتمي فرزند شايسته امام و برادر رهبر عظيم الشان انقلاب است و كسي نمي تواند خاتمي را نفي كند.

وي افزود: اگر بدخواهان بخواهند اين راه را ادامه دهند و به عقل سليم و آن عقل فتنه به دور حكم مي كند كه تلاش كنند و كنيم مشكلات برطرف شود.

خرازي بيان كرد: به دليل شناختي كه از او و جامعه دارم مي دانم خاتمي فلاح و صلاح جامعه را در بلوغ اصلاحات مي داند نه در تندروي ها.

وي گفت: مهمترين مسئله اي كه امروز دغدغه ما را تشكيل داده اين است كه براي نسل آينده و جامعه و تحولات آن احساس تكليف كنيم.

وي ادامه داد: نمي توانيم چشم هاي خود را ببنديم و نسبت به فعل و انفعالاتي كه در جامعه انجام مي شود، بي تفاوت باشيم.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان خاطرنشان كرد: مهمترين كاري كه مي تواند امروز ما را با گذشته متفاوت كند حس مسووليت پذيري در جامعه است.

وي تصريح كرد: اگر مسووليت پذير باشيم مطمئن باشيد كه توطئه، نفاق و انحراف در صفوف جامعه ما نمي تواند جاي بگيرد.

وي گفت: در هشت سال و دو دوره مشكلات بزرگي كشور ما را در ابعاد داخلي و خارجي فرا گرفت كه بايد چيستي و چرايي اين اتفاق را از خود آغاز كرد؟

خرازي بيان كرد: چه شد كه تحولات اجتماعي دوران سازندگي به دوران اصلاحات و وجودي سيدي بزرگوار ختم مي شود اما هشت سال دوران اصلاحات به چنين فردي، مشكلاتي و انحرافي مي انجامد؟

وي افزود: بياييد آگاهانه با ديدي وسيع و ايمان و با عزمي فتنه به دور، ارزيابي كنيم و ببينيم چه اتفاقي در پگاه صبح اصلاحات افتاد كه غروب اصلاحات دردمند بود.

وي گفت: توسعه اقتصادي، اجتماعي و ... محال است بدون احزاب سياسي محقق شود، احزاب مقدمه توسعه فراگير هر جامعه و ملتي هستند و مي توانند مطالبات مردم را بصورت جدي پيگيري و سره را از ناسره با عقل جمعي جدا و جامعه را راهنمايي كنند.

خرازي تصريح كرد: اگر كسي به حزب به عنوان گرفتن قدرت نگاه كند راه زوال و نابودي خود و دوستان را فراهم مي كند بلكه احزاب بايد جامعه اي و نسلي را تربيت كنند كه جامعه را با نگاه درست در برگيرد.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: چرا احزاب بزودي متولد مي شوند و بزودي از بين مي روند چون اگر هدف آنها كسب قدرت باشد مردم ايران باهوش هستند و گذشت آن روز كه با شعارهاي آسمان كوب به سمت فريب مردم پيش رفت.

وي افزود: اگر حزبي بخواهد پايدار باشد بايد مفهوم اصول اساسي جامعه و اصولي كه موجب وحدت و اعتلاي جامعه شود، درك كند.

خرازي با تاكيد بر اينكه احزاب سياسي به درد مردم برسند و به دولت الگو دهند گفت: احزاب مي توانند اتاق فكر دولت، حاكميت و مسوولان شوند و با روشنگري و بيداري، جامعه را در مسير خود قرار دهند.

وي تصريح كرد: مهمترين دغدغه امروز جامعه ما ايجاد اشتغال در بين مردم است و بايد زندگي جوان امروز ما داراي حداقل ها باشد.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: آزادي و عدالت خوب هستند اما مهمتر از آن معاش مردم است؛ مگر مي شود به كسي گفت كه تو معاد داشته باش اما دولت ها در تامين معاش او كوتاهي كنند.

وي بيان كرد: اصلاحات زماني مي تواند دغدغه داشته باشد كه به زندگي روزمره مردم توجه كند و دقيقا اصلاحات از بي توجهي به آلام مردم ضربه خورد و آسيب ديد.

وي گفت: بي توجهي به آلام مردم اعتماد مردم و اصلاح طلبان را خدشه دار كرد؛ براي ماندن حزب بايد خادم و خدمتگزار مردم باشيد و در راه خدا و انسانيت سرچشمه مهرباني و محبت باشيد؛ بگذاريد هر چه مي خواهد بگويند و بنويسند و اتهام بزنند.

وي ادامه داد: مسير خود را در راستاي آبادي ايران و بهبودي زندگي مردم قرار دهيد.

خرازي افزود: جامعه مدني، احياي حقوق شهروندي، رابط حقوق مردم در جامعه، حقوق اقليت ها، حقوق زن كودك و بسياري از مباني كه امروز در جوامع مدرن به عنوان مولف هاي جامعه پيشرفته از آن ياد مي كنند كه با معيارها و موانع ما در تضاد و تعارض نيستند.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: جوان ايراني و خانواده ايراني حق دارد مانند جامعه ديگر زندگي كند و در تجلي بهبودهاي خود جوامع قدرتمند ديگر را براي خود آرزو كند و اين زماني محقق مي شود كه همه براي يك جامعه با فضيلت و با ارزش تلاش كنند.

خرازي اظهار كرد: اكنون ما در موقعيت بسيار حساس قرار داريم و مهمترين دغدغه امروز ما انتخابات است كه تعيين كننده آرمان ها، آرزوها و آنچه كه براي فردا اين مردم مي انديشيم است.

وي اظهار كرد: اگر متحد باشيم كه بايد باشيم و صف هاي خود را تشكيل دهيم كساني كه ايمان و امن مردم را خدشه دار كردند، ديگر به قدرت نمي رسند.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان افزود: بايد مجلسي كه در خط و در شان امام، رهبري، جامعه و مردم ايران بصورت واقعي باشد تشكيل شود.

وي تصريح كرد: مجلس غوغاسالار كشور را به زوال مي رساند و مجلس شايسته سالاري را مي خواهيم كه فقط براي مردم و نه جيب هاي خود باشد.

خرازي گفت: گفتند احمدي نژاد تمام شد و محال است به صحنه هاي سياسي برگردد اما خطر جدي احمدي نژادي زيم و كساني است كه مي خواهند با فريب و دروغ جامعه ما را به انحراف بكشانند.

وي افزود: حاكميت مسووليت خود را دارد و مردم مسووليت خود را دارند و بايد مراقب باشيد كه انتخابات امسال تعريف و بازخواني مجددي را نيازمند است.

خرازي تصريح كرد: به شايعات و فرافكني ها توجه نكنيد و به آينده اين سرزمين بنگريد و بايد جامعه را آنگونه كه هست و آن جامعه آرماني كه آرزوي ماست در جامعه ما محقق شود.

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: بدانيد تنها راه حفظ هويت ديني و پاسداري از ارزش هاي ديني و ملي انسجام وحدت و احترام به مباني قانون اساسي است اگر اينگونه بينديشيم درهاي مهمي بر روي ما باز خواهد شد و مي تواند براي آينده نيز موثر و تاثيرگذار باشد.

وي اضافه كرد: كرمان استان فرهيختگان ايران است و كساني در اين استان به عرصه جامعه پديد آمدند كه كارنامه و شناسنامه افتخارات نيم قرن ملت ايران بوده اند و مردان و بزرگاني در اين سرزمين زيسته اند كه سرچشمه فضيلت، آگاهي بيداري و برنايي بوده اند.

خرازي گفت: انصاف نيست در استاني سخن بگوييم و از آيت الله هاشمي رفسنجاني و شهيد باهنر و مردان بزرگ ديگر و اسطوره مجاهدت هاي معاصر سردار قاسم سليماني سخن نگوييم.

اين همايش با شعار تعامل و مدارا، اصلاحات گام به گام و توسعه پايدار برگزار شد.

صادق خرازي روز گذشته (پنجشنبه) در سفري دو روزه وارد كرمان شد.

7443/3028

سرخط اخبار استان‌ها